حمید شکری روز یکشنبه در دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه مراغه افزود: رسانه ها به عنوان یک سرمایه اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در ایجاد و تقویت اتحاد و جلب اعتماد عمومی دارند.
وی ادامه داد: رسالت مهم رسانه ها و مطبوعات نقش آفرینی در مسیر توسعه و رشد این شهرستان است لیکن نباید به ابزاری برای جناح بندی ها و انتقام گیری های گروهی یا شخصی تبدیل شود.
وی اضافه کرد: آگاه سازی، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ارتباط تنگاتنگ نقش هایی هستند که رسانه ها و مطبوعات می توانند به وسیله آن مشاورانی مناسب برای دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باشند.
شکری با بیان اینکه رسانه ها خارج از فضای مطبوعاتی نیز می توانند کمکی بزرگ برای مسئولان باشند گفت: باید از این ظرفیت فرهنگی و اجتماعی به صورت شایسته و مناسب در جهت توسعه و منافع شهرستان استفاده شود.
وی افزود: اگر در مطبوعات براساس رسالت رسانه ای در راستای منافع آحاد جامعه حرکت شود، مسائل حاشیه ای در این شهرستان به حاشیه خواهد رفت.
وی ادامه داد: انتقاد و نقد سازنده ای که بر خلاف قوانین و موازین اخلاقی نباشد، می تواند با بیان واقعیت ها در جهت رشد و تعالی دستگاه ها و نهادها و نیز خدمات رسانی به آحاد مردم سازنده باشد.
شکری با بیان اینکه مطبوعات آزاد حق جامعه است اضافه کرد: بنده اعتقادی به کنترل و فشار آوردن به مطبوعات و رسانه ها نداشته و از نقدهای سازنده استقبال خواهم کرد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.