بیت الله عبدالهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود قول مسوولان این اداره کل، تاکنون تنها موزه ادب و عرفان کشور واقع در بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری تعطیل است.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص اتمام طرح مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری اعلام کرده بود که تا سه ماه آینده مرمت این بقعه به اتمام می‌رسد اما تاکنون بیش از سه ماه از وعده آن‌ها گذشته ولی خبری از بازگشایی این بقعه و موزه ادب و عرفان اهر نیست.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتمام سریع مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین محمود اهری تاکید و یادآوری کرد: این سازمان باید در مرحله اول این بقعه را بازگشایی و سپس اشیای موزه را به هر جایی که انتقال داده بازگرداند.
عبدالهی همچنین با اشاره به خسارت وارده ناشی از سرمازدگی به باغداران این منطقه ادامه داد: طبق ارزیابی کارشناسان سرمای نابهنگام اخیر به حدود هفت هزار هکتار از باغ های شهرستان اهر به میزان یک هزار و 640 تا 2 هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده میزان خسارت وارد شده به مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی و وزارت کشور منتقل ‌شده است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه در تامین و اسکان مسافران و گردشگران با مشکلات زیادی مواجه شده ایم به زودی کلنگ احداث هتل پنج ستاره در ورودی اهر از سوی شرکت مس انجرد به زمین زده می شود.
عبدالهی از اتمام کارهای کارخانه قند قانع با اشتغالزایی مستقیم بیش از 500 نفر خبر داد و افزود: روند احداث کارخانه آهک هیدراته نیز توسط شرکت ملی مس ایران با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی در حال اتمام است.
وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این کارخانه برای 200 نفر به ‌صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد می شود و طبق برنامه‌ریزی ها و اظهارات پیمانکار، خرداد امسال ماشین و دستگاه ها در محل کارخانه نصب می‌شود.
عبدالهی ادامه داد: ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه قند قانع اهر نیز با طراحی ویژه و انحصاری و با فناوری بومی در آینده و با ثبت اختراع به نام خود شرکت ساخته می شود.
اهر از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان شرقی است که جمعیت آن بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390 در حدود 128 هزار نفر است.
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.