به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر شنبه شب در مراسم بهره برداری از سه پارک محله ای در شهرداری منطقه چهار تبریز افزود: از این تعداد، سه بوستان امروز به بهره برداری رسید و سه بوستان محله ای دیگر نیز تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه توسعه بوستان های محله ای و خدمات عمومی در تمامی مناطق شهر رویکرد اساسی شهرداری تبریز است، اظهار کرد: علاوه بر 6 بوستان محله ای شهرداری منطقه 4، در مناطق 3،7 و 10 نیز تعدادی بوستان محله ای در دست احداث است.
شهردار تبریز یادآوری کرد: تا پایان سال با وجود مشکلات مالی، با تلاش نیروهای شهرداری احداث بوستان های محله ای در این شهر به 15 یا 20 بوستان افزایش می یابد.
شهین باهر با اشاره به اینکه نبود بوستان، مکان های ورزشی و عمومی در محلات از نقص های این شهر محسوب می شود، ادامه داد: خدمات عمومی باید در تمامی محلات شهر ارایه شود و شهرداری تبریز تا حد امکان به دنبال توسعه خدمات عمومی به محلات مختلف است.
وی توسعه متوازن شهر را از سیاست های شهرداری تبریز دانست و گفت: تلاش می شود از درآمدهای مناطق برخوردار شهر در مناطق کم برخوردار هزینه شود.
شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه ریزی و سیاست گذاری اساسی شهرداری در دوره جدید در راستای توسعه خدمات محله ای است، اظهار کرد: در سال های گذشته تعدادی طرح ویترینی با هزینه های گزاف در این شهر اجرا شده که نقش زیادی در رفع مشکل شهروندان ایفا نمی کند.
شهین باهر افزود: تلاش می شود با اجرای طرح های غیر ویترینی که با زندگی شهروندان ارتباط تنگاتنگ دارد بخشی از مشکلات شهروندان را حل کنیم.
وی مدیریت های ویترینی را آفت جوامع در حال توسعه دانست و گفت: در زمان کنونی تفکری بر حوزه مدیریت غالب است که به جای اقدام های ریشه ای و بلند مدت، به دنبال کارهایی هستند که موقتی بوده و زود خود را نشان دهد.
نایب رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این آیین گفت: ذهنیت و برنامه عملکرد اعضای شورای شهر و شهرداری خدمت رسانی با حداکثر توان برای مردم تبریز است.
سونیا اندیش افزود: مکانی که اکنون به عنوان بوستان نباتی به بهره برداری رسیده قبلا نخاله گاهی بود که باعث اذیت مردم محل می شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای شهرداری به مکانی زیبا و در خور شان مردم محله تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: ایجاد بوستان به تنهایی برای توسعه فضای سبز کافی نیست بلکه مردم نیز باید در حفظ و نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری کنند.
نایب رییس شورای اسلامی تبریز بر ضرورت حفظ محیط زیست و همکاری شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری تاکید و یادآوری کرد: ساکنان محله بهترین نگهبان و حفاظت کننده از بوستان محله خود هستند.
اندیش ادامه داد: باید به کودکان خود یاد دهیم که فضای سبز و محیط زیست سرمایه های ما هستند و باید از آن ها به بهترین نحو شایسته محافظت کنیم.
وی گفت: از آغاز سال جدید سیاست شورای اسلامی و شهرداری تبریز توسعه و گسترش بوستان های محله ای است و در این مسیر تلاش می کنند.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.