استاندار آذربایجان شرقی گفت: کار معلم فقط این نیست که علم را در ذهن دانش‌آموزان بگنجاند، بلکه گفتار، رفتار، نوع نگاه و حتی نحوه پوشش معلمان نیز در رفتار دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مجید خدابخش در مراسم زنگ سپاس معلم در مدرسه فرزانگان ناحیه 4 تبریز، اظهار کرد: از منظر قرآن، معلم، علم و تعلیم و تربیت بسیار مهم است و برای همین است که بیش از صدها آیه در مورد علم و معلم داریم.

وی افزود: خداوند در قرآن به‌عنوان معلم خودش را معرفی می‌کند و بعد مسئولیت را به پیامبراکرم (ص) و دیگر پیامبران داده که ماموریت آنها تعلیم و تربیت و تزکیه است.

خدابخش با بیان اینکه همه اقشار مردم دست پرورده معلمان هستند، ادامه داد: در جنگ تحمیلی ۳۶ هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید معلم تقدیم اسلام و انقلاب کرده ایم و با این حساب می‌توان گفت معلمان عالی‌ترین و والاترین وظیفه‌ای که در 8 سال دفاع مقدس داشته اند را به بهترین نحو انجام دادند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای اشته باشیم برای این که سرمنشا همه تحولات در جامعه از آموزش و پرورش شروع می شود.

خدابخش با بیان اینکه برای اشتغال باید مهارت را به دانش آموزان و دانشجویان آموزش دهیم، افزود: اتفاق ناگواری که در کشور افتاده تغییر مسیر تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان به سمت رشته‌هایی مثل پزشکی است، در حالیکه امروزه فرد ماهر در هر رشته‌ای از جمله کسی است که بتواند ابزار را به کار بگیرد.

وی با تاکید بر اجرای کارهای گروهی در مدارس بیان کرد: اگر علم مباحثه را که بیشتر در حوزه علمیه رایج است در مدارس استقرار دهیم قطعا معلمان بهتر می توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.