به گزارش ایرنا، علیار راستگو عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه خیلی از کارهایی که برای نظام هزینه بر است توسط سازمان های مردم نهاد به خوبی انجام می شود، افزود: حمایت جدی از این سازمان ها از سیاست ها و برنامه های دولت و فرمانداری تبریز است.
وی یادآوری کرد: علاوه بر صدور مجوز سازمان های مردم نهاد از سوی ادارات کل استان، مجوز فعالیت حدود 90 سازمان را در سال های اخیر تنها فرمانداری تبریز صادر کرده است.
راستگو با بیان اینکه این سازمان ها از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: این سازمان ها مشکلات مربوط به گروه های هدف را پیگیری و برای رفع آن ها اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه در دولت های گذشته مجوز فعالیت سازمان های مردم نهاد بدون وجود ریالی در حساب آن ها صادر می شد، اظهار کرد: هم اکنون برای ایجاد چنین سازمان هایی باید در حساب آن ها سه میلیارد ریال موجود باشد تا برای آن ها مجوز صادر شود.
فرماندار تبریز یادآوری کرد: هم اکنون 197 تشکل سیاسی و صنفی در تبریز فعالیت می کند و تشکل های سیاسی در راستای طرح گفت و گوی سیاسی دولت باید در این راه پیشقدم شوند.
راستگو با بیان اینکه صداقت و شفافیت از شاخص های اصلی مدیران هوشمند است، ادامه داد: باید به مردم اطلاعات درست ارایه شود، زیرا اقشار مختلف مردم در عرصه های مختلف فعالیت و تصمیم گیری می کنند.
وی نقش خبرنگاران را در ایجاد زیرساخت های مهم جامعه موثر دانست و گفت: خبرنگاران باید نسبت به فرهنگ سازی و نهادینه کردن روش های صحیح زندگی در جامعه تلاش و از مسوولان برای حل مشکلات مردم مطالبه گری کنند.
فرماندار تبریز اظهار کرد: کار خبرنگاری سخت و انتظارات از آن ها زیاد است و این قشر به عنوان دلسوزان جامعه رسالت سنگینی بر عهده دارند.
راستگو با بیان اینکه تقویت بنیه نظام جمهوری اسلامی وظیفه همه است، افزود: خبرنگاران می توانند در حد توان خود پاسخگوی افکار عمومی باشند و به شبهات مردم پاسخ دهند.
وی در پاسخ به سووالی درباره دستاوردهای سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی به ویژه تبریز، یادآوری کرد: در این سفر امکانات خوبی برای تبریز در نظر گرفته شد که پس از نهایی شدن و ابلاغ آن ها، اعلام خواهد شد.
فرماندار تبریز با تاکید بر لزوم استفاده از قابلیت های تبریز برای توسعه گفت: بزرگترین ظرفیت این شهر نیروی انسانی زیاد آن در کنار ظرفیت های حوزه صنعت و تجارت، بازار، دانشگاه ها، ارایه خدمات فنی و مهندسی و واحدهای دانش بنیان و فناوری های پیشرفته است که باید از آن ها برای توسعه تبریز استفاده کرد.
راستگو، هدایت آب های سطحی به دریاچه ارومیه را از برنامه های دولت برای احیای این دریاچه اعلام کرد و ادامه داد: در این راستا دستگاه های اجرایی اقدام به لایروبی و مسیر گشایی رودخانه ها می کنند.
وی اشتغال جوانان را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب، دولت و همه دستگاه ها دانست و گفت: باید در این زمینه بخش خصوصی نیز پای کار باشد و برای رفع مشکل بیکاری جوانان با جدیت تلاش کند.
فرماندار تبریز حاشیه نشینی را از معضلات شهرهای بزرگ به ویژه تبریز اعلام کرد و گفت: فرمانداری به مبلمان شهری حساسیت ویژه ای دارد و باید به این معضل متناسب با عظمت و قدمت این شهر رسیدگی کرد.
راستگو با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت مردم از وظایف مهم حاکمیت است، افزود: روزانه حدود یک هزار و 200 تن زباله مخلوط در این شهر تولید می شود که باید با فرهنگ سازی در مدارس حساسیت عمومی را برای کاهش تولید این میزان زباله و جداسازی زباله های تر و خشک از همدیگر ایجاد کرد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.