محمد علی نصرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ماه نخست سال جاری دو هزار و 876 معتاد در سطح استان توسط عوامل نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: یک هزار و 505 نفر آنان در ایام تعطیلات نوروز دستگیر شدند که یک هزار و 31 نفر از این افراد بعد از غربالگری در مراکز درمانی پذیرش و نگهداری شدند.
نصرتی اظهار کرد: 560 نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر هم در استان دستگیر شدند و 480 عملیات پلیسی در 124 نقطه از استان طرح پاکسازی اجرا شد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع دو هزار و 742 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال 1395 شمسی 41 درصد رشد کشفیات داشتیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: 98 درصد کشفیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و بقیه توسط اداره کل اطلاعات استان انجام شد.
وی افزود: در سال گذشته 19 هزار و 583 نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و معتاد در سطح استان دستگیر شدند که از این تعداد 14 هزار و 540 نفر معتاد بودند که در مراکز درمانی پذیرش شدند.
نصرتی با اشاره به فعالیت 271 مرکز درمانی معتادان در استان، اضافه کرد: 214 مرکز درمان سرپایی، 33 مرکز نگهداری میان مدت، یک مرکز 'تی سی'، 12 مرکز 'دی آی سی' و چهار شیلتر در استان فعال است.
وی با اشاره به فعالیت مرکز ماده 16 در استان، اضافه کرد: این مرکز از جمله تاثیرگذارترین مراکز ماده 16 در سطح کشور است که به صورت کامل، جامع و مدرن خدمات ارائه می شود و سایر استان ها از آن الگوبرداری می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه 98 درصد معتادان دستگیر شده مرد هستند، افزود: از مجموع 14 هزار و 540 نفر معتاد دستگیر شده، 12هزار و 97 نفر در مراکز ماده 15 و کمپ های استان و دو هزار و 443 نفر در مرکز ماده 16 پذیرش شدند.
وی ادامه داد: 66 درصد معتادان دستگیر شده به ماده مخدر تریاک و هرویین، 20 درصد شیشه، 12 درصد ترکیبی از مواد مخدر سنتی و صنعتی و 2 درصد نیز به ماده مخدر گل اعتیاد دارند.
نصرتی با بیان اینکه در گذشته معتادان از قشر بیکار و بی سواد جامعه بودند، اظهار کرد: 14 درصد معتادان دستگیر شده بیکار، 19 درصد از قشر کارگر، 64 درصد دارای شغل آزاد و سه درصد کارمند است.
وی خاطرنشان کرد: 70 درصد معتادان در مناطق کم برخودار و حاشیه شهر سکونت دارند و بیشتر جمعیت درگیر متاهل هستند و یا متارکه کرده اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته 33 باند قاچاق، تهیه و توزیع مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شدند.
وی افزود: 9 هزار و 13 نقطه در قالب طرح های امنیت اجتماعی از طریق پلیس در استان پاکسازی شد.
نصرتی اظهار کرد: در سال گذشته 250 کیلوگرم انواع مخدر غیردارویی در استان امحا شد.
وی گفت: حساسیت بر تولید و ساخت مواد مخدر در استان بسیار بالاست و به این خاطر جزو استان های سفید کشور هستیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مرزهای استان از جمله مرزهای بدون مساله است، افزود: از فعالیت بی وقفه مرزبانان، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی استان و مرزنشینان که وفادار به نظام هستند تشکر می کنم.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.