فرشاد رستمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مجموع گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در سال 1396 را چهار میلیون و 300 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد 530 هزار نفر را گردشگران خارجی تشکیل می داد.
رستمی ادامه داد: آمار مربوط به فراوانی نفر- اقامت این تعداد گردشگر ورودی به استان یک میلیون و 830 نفر اقامت بود که از این رقم 243 هزار نفر-اقامت مربوط به گردشگران خارجی می باشد.
وی گفت: در نوروز امسال مجموع نفر-اقامت حوزه گردشگری آذربایجان شرقی 460 هزار و 440 نفر اقامت بود که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 40 درصدی را تجربه کرد.
مجموع تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان طی تعطیلات نوروزی را دو هزار و 165 نفر اعلام و اظهار کرد: این تعداد از 27 اسفند سال 1396 تا 13 فروردین سالجاری وارد آذربایجان شرقی شده و با اقامت در این استان از آثار و ابنیه های تاریخی دیدن کرده اند.
وی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدی داشته است، افزود: در همین مدت در سال گذشته تعداد یکهزار و 850 نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف وارد استان شده بود.
رستمی، علاوه بر کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان، گردشگران کشور عراق و برخی از کشورهای اروپایی را جزو بیشترین فراوانی ورودی گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی بیان کرد.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رویداد تبریز 2018 را یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد ورودی گردشگران داخلی و خارجی به استان بیان کرد و افزود: تبلیغات رسانه ای در این زمینه مثبت بوده و امیدواریم همین روند در ادامه سال تداوم داشته باشد.
رستمی، شش ماهه نخست سال را فصل مهم و اصلی گردشگری آذربایجان شرقی و تبریز توصیف کرد و گفت: با اجرای برنامه های مختلف و متنوع طی سالجاری قصد داریم روند افزایشی ورودی گردشگر به استان و تبریز را در راستای رویداد تبریز 2018 ادامه و تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با یکهزار و 830 اثر ثبت شده ملی و بین المللی جزو پنج استان برتر حوزه گردشگری ایران به شمار می رود.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.