به گزارش ایرنا، سعید کنعانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد 140 نفر توسط آمبولانس های هلال احمر به بیمارستان منتقل و 67 نفر نیز سرپایی درمان شدند.
وی ادامه داد: در این مدت نیروهای این جمعیت به 219 مورد حادثه اعزام شدند که از این تعداد 161 ماموریت جاده ای، هشت مورد سیل و آب گرفتگی و 11 ماموریت کوهستانی بود.
کنعانی اظهار کرد: سال گذشته نیز امدادگران این جمعیت برای یک هزار و 285 مصدوم امدادرسانی کردند که از این تعداد 925 نفر به بیمارستان منتقل شدند.
وی گفت: نیروهای این جمعیت پارسال به یک هزار و 459 مورد حادثه اعزام شدند که از این تعداد 970 ماموریت جاده ای، 27 مورد سیل و آب گرفتگی و 84 ماموریت کوهستانی بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار کرد: 29 پایگاه امداد و نجات، 2 پایگاه امداد و نجات کوهستان و یک پایگاه هوایی در استان فعال است.
وی با تاکید بر اینکه پشتوانه اصلی هلال احمر نیروهای داوطلب است، افزود: 11 هزار نفر داوطلب در سامانه این جمعیت در استان ثبت شده است.
کنعانی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان نسبت به ساخت مدرسه نیز اقدام کرده که تا شروع سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.
وی گفت: همچنین یک باب مدرسه 12 کلاسه در شهرستان ورزقان، یک باب مدرسه برای کودکان استثنایی با همکاری اداره کل نوسازی استان در شهرستان هریس توسط این جمعیت در حال احداث است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: این جمعیت اقدام به نوسازی مدرسه 50 ساله روستای باباجان نیز کرده است.
وی همچنین در خصوص ایجاد موزه هلال احمر گفت: گنجینه هلال احمر مجموعه ای از آثار و یادگارهای بجا مانده از دهه ها فعالیت این نهاد مردمی از آذربایجان شرقی است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.