به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم روز پنجشنبه در دیدار فرهنگیان استان با وی، افزود: دشمن با علم به اینکه تفکر شهید مطهری در سطح جامعه اسلامی اثر گذار است این شخصیت مهم انقلاب اسلامی را به شهادت رساند.
وی اظهار کرد: شهید مطهری معلمی واقعی بود و دشمن هم می‌دانست باید کسانی که در سطح جامعه اثرگذار هستند را از جامعه ما بگیرد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امام خمینی‌ (ره) شهید مطهری را پاره تن خود می دانست، اظهار کرد: دشمنان از تفکر عالمانی مانند آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله صدوقی، مدنی، قاضی طباطبایی که در جامعه اسلامی تاثیر بسیاری می گذاشت، هراس داشت.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اثر گذاری بالای معلمان و دستگاه آموزش و پرورش در جامعه، ادامه داد: بهترین‌ معلمان باید در دوران ابتدایی بکارگیری شوند و تدریس کنند، چراکه این دوران استخوان‌بندی تربیتی جامعه را شکل می‌دهد.
وی از اولیای دانش آموزان خواست ارتباط خود را با مدرسه بیشتر کنند و در امور تربیتی فرزندان خود با مربیان و عوامل مدرسه همکاری کنند.
امام جمعه تبریز همچنین خواستار ایجاد انس بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با مساجد شد و گفت: در این خصوص باید مسوولان ذی ربط زمینه‌ سازی کنند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: باید با اجرای برنامه ها‌ی کوتاه‌ مدت نوجوانان و جوانان را به حضور در مساجد تشویق کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: 38 برنامه متمرکز استانی در هفته معلم در سطح استان برگزار می‌شود.
جعفر پاشایی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های ما مدرسه‌ محوری و جامعه محوری است، افزود: رویکرد مهم دیگر ما توجه به تکریم خانواده بزرگ فرهنگیان است.
وی اظهار کرد: وظیفه معلمان همان رسالت هدایت انسان و توجه به ابعاد جامعه می باشد و این موضوع حاکی از جایگاه والا و منزلت حساس معلمان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر این که معلمان عناصر شتاب‌ دهنده توسعه و تعالی هر جامعه هستند، یادآوری کرد: معلمان نه تنها در بالندگی فرهنگی، علمی، اجتماعی حتی سیاسی یک جامعه، بلکه در رشد اخلاق، تعالی ایمان و عمل جامعه نیز نقش حیاتی دارند.
پاشایی با تاکید بر شناخت جایگاه و منزلت معلم توسط آحاد جامعه، ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با الهام از منویات رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای امام جمعه تبریز توانسته با استقرار گفتمان اخلاق‌ مداری و تکریم معلمان با رویکرد رضایتمندی عمومی همکاران، گام‌های امید بخشی را در حوزه‌های مختلفی بردارد.
وی گفت: آموزش و پرورش استان در سال های اخیر با مراقبت از جایگاه و منزلت معلمان هم در گفتمان و هم در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، مقوله تکریم معلمان را اولویت اصلی خود قرار داده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.