مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۸ برنامه‌ی متمرکز استانی طی هفته معلم در سطح استان برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر پاشایی در دیدار فرهنگیان استان با امام جمعه تبریز اظهار کرد: طبق جایگاهی که به مقام معلم داده‌اند، وظیفه‌ی معلمان همان "رسالت هدایت انسان و توجه به ابعاد جامعه" بوده که حاکی از جایگاه والا و منزلت حساس معلمان است.
وی با تاکید بر این‌که معلمان عناصر شتاب‌دهنده‌ی توسعه و تعالی هر جامعه هستند، افزود: معلمان نه تنها در بالندگی فرهنگی، علمی، اجتماعی حتی سیاسی یک جامعه، بلکه در رشد اخلاق، تعالی ایمان و عمل جامعه نیز نقش حیاتی دارند.
وی با تاکید بر شناخت جایگاه و منزلت معلم توسط آحاد جامعه، تشریح کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با الهام از منویات مقام معظم رهبری و تحت رهنمودها و همراهی‌های امام جمعه شهر توانسته است تا با استقرار گفتمان اخلاق‌مداری و تکریم معلمان با رویکرد رضایتمندی عمومی همکاران، گام‌های امید بخشی را در حوزه‌های مختلفی بردارد.
پاشایی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش استان در سنوات اخیر با مراقبت از جایگاه و منزلت معلمان هم در گفتمان و هم در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، مقوله تکریم معلمان را اولویت اصلی خود قرار داده است.
وی با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های هفته معلم و با تاکید بر این‌که برنامه‌های این هفته با حضور فرهنگیان در گلزار شهدای وادی‌رحمت شروع شده است، گفت: در هفته معلم سال‌جاری در کنار ده‌ها برنامه و ویژه برنامه در راستای تکریم معلمان، در ستاد گرامیداشت مقام معلم استان نیز ۳۸ برنامه در حوزه استانی، منطقه‌ای و شهرستاتی به صورت متمرکز برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که یکی از رویکرد‌های ما مدرسه‌محوری و جامعه محوری است، خاطرنشان کرد: رویکرد مهم دیگر توجه به تکریم خانواده‌ی بزرگ فرهنگیان است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.