به گزارش ایرنا، غلامرضا شریفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عوارض پرداختی به همه شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل وصول ارزش افزوده، گفت: این رقم برای اجرای طرح های عمرانی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد.
شریفی با بیان اینکه سهم بیش از 2 هزار شهرداری‌ و دهیاری‌ استان از محل دریافت سه درصد عوارض ارزش افزوده در مقایسه با سال قبل رشد داشته است، افزود: سال گذشته مالیات و عوارض پرداختی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.
وی نقش مالیات و عوارض پرداختی را در توسعه و آبادانی شهرها مهم دانست و گفت: از کل رقم پرداخت شده در سطح استان، سهم شهرداری تبریز یک هزار و 136 میلیارد ریال بود.
شریفی با بیان اینکه از محل سه درصد مالیات بر ارزش افزوده 30 درصد عوارض در اختیار روستاها و 70 درصد بر اساس سرانه جمعیت در اختیار شهرها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین یک درصد از عوارض دریافتی نیز مختص بخش سلامت است که در سال گذشته 662 میلیارد ریال از این بابت به این حوزه اختصاص یافت.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی همچنین از نامگذاری پروژه‌ها و مکان‌های عمومی که از محل عوارض پرداختی احداث می‌شوند به نام مالیات خبر داد و گفت: مردم باید بدانند مالیاتی که پرداخت می‌کنند در کجا هزینه می‌شود.
شریفی خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر و مکان‌های مهمی مانند خیابان‌ها، اتوبان ها، زیرگذر و روگذرها و پارک ها که از محل مالیات‌ها ساخته می‌شوند، نقش بسزایی در افزایش مشارکت مردم در تحقق درآمدهای مالیاتی دارد.
وی افزود: در این راستا در 6 شهر استان از جمله سراب، اسکو، ورزقان، هوراند، کلیبر و آبش احمد با همکاری شهرداری و شورای شهر، معابر عمومی به نام 'مالیات' نامگذاری شده است.
شریفی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی به عنوان یک ابزار مالی و اقتصادی، کمک شایانی به توزیع مناسب ثروت در کشور می کند، گفت: با نامگذاری معابر به نام مالیات، مودیان نحوه هزینه‌کرد مالیات شان را می‌بینند و نتیجه آن، مشارکت بیشتر مردم در پرداخت مالیات و ارتقای سطح عمومی کیفیت زندگی همشهریان خواهد بود.
آذربایجان شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت معادل 5 درصد جمعیت کشور، 6.7 درصد درآمدهای مالیاتی را اخذ می کند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.