به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با بیان اینکه ظرفیت این سد 42 میلیون مترمکعب است افزود: از این میزان 28 میلیون مترمکعب نیز سهمیه کشاورزی عجب شیر است که 48 درصد از نیاز آبی مزارع شهرستان را تامین می کند و 52 درصد مابقی نیز از آبهای زیرزمینی تامین می شود.
وی، رعایت الگوی کشت، اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و طرح های نوین مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، استفاده از طرح های کارشناسی، کنترل هوشمند و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی در این بخش عنوان کرد.
اصغرپور همچنین با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پایاب سد قلعه چای این شهرستان گفت: وجود هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در پایاب این سد، فرصت مناسبی برای کشت نوین و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.
وی بر تابع بودن شرکت های تعاونی آب بران به قوانین توزیع عادلانه آب تاکید کرد و افزود: شیوه نامه ای برای فعالیت ضابطه مند آب بران شهرستان با همکاری ادارات امور آب، جهادکشاورزی و اداره تعاون تنظیم و جهت اقدام لازم به این شرکت ها ابلاغ می شود.
فرماندار عجب شیر افزود : ادارات امور آب و تعاون باید ضمن نظارت لازم به فعالیت ها و اقدامات شرکت های تعاونی آب بران نسبت به تهیه و ارائه گزارش های دوره ای به دستگاه های ذیربط و انعکاس تخلفات احتمالی و پیگیری آن اقدام کنند.
اصغرپور با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منابع آبی موجود در این شهرستان از جمله وظایف مهم دستگاه های حاکمیتی است، گفت: لازم است برای جبران کمبود آب مورد نیاز در فصل آبیاری و رفع دل نگرانی های مردم، از منابع آبی موجود استفاده بهینه شود.
شهرستان عجب شیر با 738 کیلومترمربع و حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.