تقی کرمی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در شهرستان هریس اظهارکرد: این درحالی است که از زمان تاسیس شوراها در سال 1382 تا سال 1392، تنها یکهزار و 170 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده بود.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته 135میلیارد ریال به حساب دهیاری های شهرستان هریس واریز شده که با نظارت شوراها و بخشداری ها در جهت عمران و آبادانی روستاها هزینه شده است.
کرمی گفت: همچنین در بین سال های 1392 تا 1397، 69 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری در استان واریز شده که سهم هریس از این محل یک میلیارد و 210 میلیون ریال بود.
مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر محوریت توسعه روستاها بر اساس خرد جمعی و کار گروهی مبتنی بر فرهنگ شورایی و جهش بیش از 4 برابری اعتبارات دهیاری های شهرستان هریس در طول پنج سال خدمت دولت تدبیر و امید، از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست از این اعتبارات در جهت تولید و اشتغال استفاده بهینه کنند.
کرمی با اشاره به وجود یک هزار و 912 دهیاری در آذربایجان شرقی اظهار کرد: به تمام دهیاری‌های استان تأکید خواهد شد تا در خرید کالاها و ملزومات موردنیاز اولویت به تولیدات داخلی داده شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحقق شعار سال وظیفه ذاتی ماست، افزود: آن‌چه می‌تواند در تحقق شعار سال موثر باشد موضوع برندسازی است که متأسفانه در کشور به‌صورت اعم و در آذربایجان شرقی به‌طور اخص به این مرحله نرسیده‌ایم و متأسفانه به ارائه محصولات به شکل فله‌ای عادت داریم.
کرمی ادامه داد: دولت قدم‌های مثبتی در خصوص برندسازی برداشته است و تسهیلات اشتغال روستایی نیز با اولویت برندسازی پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به میزان برخورداری روستاها از امکانات رفاهی و اجتماعی، گفت: 100درصد روستاهای بالای 20خانوار استان از نعمت برق ، 94درصد روستاهای بالای 30خانوار از نعمت گاز و 1334روستای بالای 70خانوار از نعمت اینترنت پرسرعت برخوردارند .
وی گفت: تمامی دهیاران روستاها تا شعاع 50کیلومتری موظف به حمل پسماندهای خانگی به محل دفن پسماندهای شهرها با استفاده از ماشین های حمل زباله هستند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با تأکید بر لزوم اتخاذ تدبیری جدی برای عمران و آبادی روستاها و تقویت معیشت مردم به عنوان ابزار تثبیت جمعیت روستایی، از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی خواست با تکیه بر ظرفیت‌های موجود به ویژه طبیعت بکر و دیدنی و وجود کلانشهر تبریز در مجاورت شهرستان هریس نسبت به ارائه نقطه نظرات بدیع در خصوص ایجاد مشاغل مرتبط با گردشگری تلاش کنند.
بیت الله عبدالهی کمبود منابع آب به ویژه آب شرب را تهدیدی جدی برای آینده شهرستان دانست و ارائه راهکار عملی برای انتقال آب از سایر نقاط استان به این شهرستان را خواستار شد.
فرماندار هریس نیز با تاکید بر لزوم جذب حداکثری تسهیلات روستایی از تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی جهت بررسی طرح‌های اشتغالزایی و معرفی به استان خبر داد.
علی محمودی همچنین به وظایف شوراهای منتخب مردم اشاره کرد و گفت: انتخاب فردی پاکدست، توانمند و کاردان به عنوان شهردار در شهرها و دهیار در روستاها، اصلی ترین وظیفه شوراهاست.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.