به گزارش ایرنا، در اطلاعیه پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان تبریز آمده است: ساعت 18:18 دقیقه عصر روز پنج شنبه 6 اردیبهشت ماه، پسر نوجوان 16 ساله ای سوار بر خودروی پژو پارس با همراهی دختر نوجوانی که هم سن و سال راننده بود، در خیابان گلستان منطقه باغمیشه ، به دلیل نداشتن گواهینامه، سرعت بالا، انحراف به چپ و عدم تسلط در کنترل خودرو، با یک دستگاه اتوبوس برخورد می کند که دختر همراه وی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست می دهد.
اطلاعیه حاکی است: طبق بررسی های انجام گرفته، مشخص شد هیچ خودروی گشت ارشادی و امنیت اخلاقی در محدوده تصادف وجود نداشته و تصاویر خودرویی که در عکس ها و فیلم ها وجود دارد، متعلق به خودروی انتظامی کلانتری 17 می باشد که پس از تماس شهروندان با مرکز 110 در کمتر از 10 دقیقه برای کنترل صحنه در محل حاضر شده است.
بر اساس این گزارش، انتشاردهندگان این خبر نادرست به پلیس فتای آذربایجان شرقی، احضار و معلوم شد که انتشار این خبر کذب از طریق سیمکارت متعلق به یک پیرمرد و توسط شخص ثالثی انجام شده که موضوع از طریق پلیس فتا استان در حال بررسی است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی نیز با تکذیب خبر مرگ دختر تبریزی به دلیل تعقیب و گریز گشت ارشاد، تصادف خودروی حامل این دختر با یک دستگاه اتوبوس را دلیل مرگ وی اعلام کرد و گفت: علت این تصادف نداشتن کنترل روی خودرو توسط راننده‌ نوجوان و ورود وی به خط ویژه اتوبوس از جهت مخالف و برخورد با اتوبوس بود.
سرهنگ علی اسمعیل پور با تاکید بر این‌که در این حادثه، هیچ گونه تعقیب و گریزی توسط پلیس گشت ارشاد وجود نداشته است، افزود: بعد از وقوع تصادف هم پلیس 110، حدود ساعت 18:32 در محل حادثه حضور می‌یابد و هیچ خودروی گشت ارشادی در محل حادثه وجود نداشته است، در حالی که برخی از کانال‌های معاند در فضای مجازی با انتشار تصویر و اطلاعات نادرست علیه پلیس سمپاشی کردند.
وی با بیان اینکه در صورتی که تصادفی منجر به فوت شخص شود، نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی در محل حادثه حضور می یابد، گفت: در تصادف منجر به مرگ دختر تبریزی نیز خودروی پلیس براساس ابلاغ پلیس 110 برای بررسی تصادف در محل حضور یافت.
وی با بیان این‌که تاکنون پلیس گشت ارشاد در محله‌ باغمیشه حضور نداشته است، افزود: معمولا پلیس گشت ارشاد در اماکن عمومی و شلوغ مانند پارک ائل گلی، لاله پارک و سنگ فرش ولیعصر جهت تذکر به افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند، حضور دارد و در استان ما به هیچ عنوان در خصوص چنین مسائلی تعقیب و گریزی توسط پلیس انجام نشده است.
معاون اجتماعی فرماندهی اتنظامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که پلیس امنیت جامعه را تامین می کند، گفت: انتشار اخبار کذب و فضاسازی علیه پلیس، ساخته و پرداخته ی افرادی است که می خواهند به نیروی انتظامی ضربه بزنند.
در 24 ساعت گذشته اخباری مبنی بر کشته شدن یک دختر 18 ساله در تبریز به دلیل آنچه تعقیب و گریز پلیس ادعا شده است، در فضای مجازی دست به دست می شود.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.