محمد بابایی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: طی بررسی های کارشناسی کنفدراسیون فوتبال آسیا و یا فیفا که هر ساله بر روی تیم های پایه یا تیم های نونهالان و نوجوانان حتی جوانان انجام می شود، این نتیجه بدست آمده که این بازیکنان باید در هر شرایط و مسابقاتی که در شهرها و استانها برگزار می شود باید تعداد 40 تا 60 بازی رسمی انجام دهند.
وی با بیان اینکه در کشور ما به وجود تیم های پایه بهایی داده نمی شود و هر بازیکن در این رده های سنی نمی تواند بیش از 20 بازی انجام دهد، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای موجود برای رفع این خلاء برگزاری تورنمنت هایی مثل تورنمنت آنتالیا، استانبول و کوش آداسی است.
وی با اشاره به حضور تیم پسران طلایی به نمایندگی از ایران در تورنمنت استانبول و کسب مقام پنجمی این مسابقات، اظهار کرد: موفقیت تیم پسران طلایی در حالی کسب شد که تیم های قدرتمندی همچون فنر باغچه، بشیکتاش و گالاتاسرای را پشت سر گذاشت.
وی گفت: باشگاه های لیگ برتری و دسته یکی حاضر می توانند با تخصیص قرارداد یکی از بازیکنان میلیاردی خود به استعداد یابی، رشد و توسعه تیم های پایه کمک کرده و به خروجی بهتری که دستیابی به چند بازیکن با استعداد خواهد بود برسند.
بابایی اظهارکرد: کشف یک بازیکن با استعداد از رده های پایه و با گذر زمان و انتقال این بازیکن به رده های سنی بالاتر تا بزرگسالان می تواند هر ساله مبلغی نزدیک به 10 میلیارد ریال برای باشگاه سود دهی داشته باشد.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه باشگاه های فوتبال در ایران یا توان مالی و یا علاقه ای به بها دادن و سرمایه گذاری روی تیم های پایه را ندارند، خود خانواده ها با پرداخت هزینه برای آینده فوتبال فرزندانشان سرمایه گذاری می کنند.
سرمربی تیم فوتبال پسران طلایی ادامه داد: امیدوارم روزی فوتبال کشورمان تیم های لیگ برتری را مجبور به حمایت از تیم های پایه بکند تا به پیشرفت فوتبال ایران زمین دست یابیم.
/3071/9853
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.