مرتضی بانک پنجشنبه شب در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس در جمع خبرنگاران گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به پیشرفت خوبی در بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید رسیده است.
وی با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری در این مورد نشست های کارشناسی بین دبیرخانه های مناطق آزاد، اعضای کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش های مجلس انجام شده است، گفت: با تفاهم ایجاد شده مشکلات در حال رفع است.
وی اظهار کرد: پس از بازدید میدانی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از واحد‌های صنعتی منطقه آزاد ارس در جلسه ای چهار ساعته با حضور فعالان عرصه تولید منطقه مشکلات موجود مطرح شد.
بانک خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تخصصی در بخش گمرک، بورس و بیمه تشکیل شده تا مشکلات بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی برگزاری جلسات مشترک با مسئولان ارشد اقتصادی کشور در سایر مناطق آزاد را خواستار شد و ادامه داد: با بازدید میدانی شناخت بهتری نسبت به این مناطق حاصل می شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به اینکه لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید در مجلس در دست بررسی است، گفت: با کمک مجلس می‌توان جهت‌گیری‌های مثبت مناطق آزاد را تقویت کرد.
وی از اشتغال‌زایی 177 واحد صنعتی ارس برای 13 هزار نفر خبر دارد و گفت: اکنون 1000 واحد صنعتی در هفت منطقه آزاد کشور فعالند و برای 265 هزار نفر شغل ایجاد کرده اند.
به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیران ارشد اقتصادی کشور با حضور در منطقه آزاد ارس از واحدهای ‌های اقتصادی این منطقه آزاد دیدن کرده و در جریان مشکلات و موانع موجود درمسیر فعالیت آن ها قرار گرفتند.
منطقه آزاد ارس در محدوده ای به وسعت 51 هزار هکتار در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.