محمد حسن‌نژاد پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مزایای مناطق ویژه اقتصادی، اظهار کرد: با تصویب این لایحه در صحن علنی مجلس، مرند هم همچون جلفا در مدار توسعه قرار می‌گیرد.
وی محدوده پیشنهادی برای منطقه ویژه اقتصادی مرند را 500 هکتار اعلام کرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور اعضای این کمیسیون در منطقه آزاد ارس، گفت: این سفر در آستانه بررسی لایحه جدید مناطق آزاد
به منظور بررسی وضعیت موجود و آشنایی با مشکلات انجام شده است.
وی قوانین دست و پاگیر و ثبت سفارش را از مشکلات مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: بعد از بازدید اعضای کمیسیون به همراه مسئولان ارشد اقتصادی کشور، کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و مشکلات واحد‌های صنعتی در زمینه‌های مختلف همچون بانک، بیمه و گمرگ بررسی می شود.
شده و نتیجه به کمیسیون اقتصادی ابلاغ می‌شود.
حسن نژاد خاطرنشان کرد: امروز رشد اقتصادی و تقویت تولید داخل از مسائل اساسی کشور است و نقش مناطق آزاد را در این مسیر نمی توان نادیده گرفت.
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مدیران ارشد اقتصادی کشور با حضور در منطقه آزاد ارس از واحدهای ‌های اقتصادی این منطقه آزاد دیدن کرده و در جریان مشکلات و موانع موجود درمسیر فعالیت آن ها قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا، 396 واحد اقتصادی در منطقه آزاد ارس فعالند، که حوزه فعالیت 170 واحد تولیدی در بخش های کشاورزی و صنعتی است.
از سال 1392 تا زمان حاضر 66 هزار میلیارد ریال در این منطقه سرمایه گذاری شده و فرصت شغلی ایجاد شده در واحدهای تولیدی منطقه به 13 هزار رسیده است.
منطقه آزاد ارس در محدوده ای به وسعت 51 هزار هکتار در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.
3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.