پویا محمودیان روز پنجشنبه در بازدید از نخستین خانه ایرانی کشور در تبریز در محل خانه قدیمی کلکته چی، افزود: مهم ‌ترین هدف از راه‌اندازی خانه‌های ایرانی حمایت از هنرمندان صنایع ‌دستی و ترغیب شهروندان برای استفاده از صنایع ‌دستی در چیدمان منازل است تا ضمن خودداری از خرید کالاهای خارجی، زمینه رونق کالاهای داخلی هم میسر شود.
وی اظهار کرد: در اولین خانه ایرانی که در تبریز همزمان با رویداد تبریز 2018 افتتاح ‌شد، آثار صنایع‌ دستی هنرمندان استانی مورد استفاده قرار گرفته و 80 درصد لوازم و وسایلی که به‌ عنوان چیدمان در این خانه به معرض نمایش گذاشته شده آثار هنرمندان آذربایجان شرقی است.
محمودیان ادامه داد: قرار است بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده در سازمان، چنین خانه هایی در 31 استان کشور با عنوان خانه ایرانی و با همکاری شهرداری ها افتتاح شود.
به گفته وی بر اساس طرحی که به ‌زودی به مجلس ارائه خواهد شد، موضوع اختصاص حداقل 20 میلیون ریال وام به زوج‌های جوان برای خرید صنایع ‌دستی از مجموع وام ازدواج پرداختی به زوجین بررسی می‌ شود.
به گزارش ایرنا، خانه تاریخی کلکته‌ چی با معماری متعلق به دوره قاجار یکی از خانه‌های تاریخی زیبا در تبریز است که در موقعیت مناسبی از شهر قرار دارد که به سال 1382 ثبت ملی شده است.
این خانه قدیمی تا چندی پیش به دلیل عدم رسیدگی در حال نابودی بود که با تلاش و همت شهرداری تبریز و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر مرمت و احیا شد.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.