رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان چهارشنبه عصر در این دیدار در هتل کایا گفت: به واسطه روابط خوب بین ایران و ترکیه، ما هیچ وقت تغییر مقاصد گردشگری را تشویق نمی کنیم، اما انتظار داریم شرایط ما را درک کنید.
علی اصغر مونسان با بیان اینکه افزایش ورود گردشگر به ایران یکی از مطالبات جدی مجلس و دولت است، افزود: اگر سطح تبادل گردشگر بین ایران و ترکیه برابر هم نشود، حداقل خواسته ما این است که اقدامات عملی برای افزایش ورود گردشگر از ترکیه به کشور ما انجام شود.
وی با اشاره به انتقاد از افزایش پروازهای گردشگری از ایران به مقصد ترکیه در داخل کشورمان اظهار کرد: انتظار می رود برای تغییر این روند و افزایش سهم گردشگران ترکیه ای در بازار گردشگری ایران گام های جدی و عملی برداشته شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: ما برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری علاوه بر تخفیف های مالیاتی، مشوق هایی نیز مانند دایر کردن خطوط اعتباری داریم.
مونسان از طرف ترکیه ای خواست آنها نیز با اعطای مشوق های لازم و تبلیغ جاذبه های گردشگری ایران و دایر کردن خطوط اعتباری، زمینه ساز حضور سرمایه گذاران ترک در صنعت گردشگری ایران شوند.
وی گفت: به همین منظور برای دیدار با فعالان صنعت گردشگری ترکیه، بعد از ماه مبارک رمضان آمادگی داریم.
وی به توافق چند سال قبل بین دو کشور برای ساخت چند باب هتل در ایران توسط سرمایه گذاران ترک اشاره کرد و افزود: بدون شک تبلیغ جاذبه ها و زمینه های سرمایه گذاری گردشگری در ایران می تواند در تشویق سرمایه گذاران ترک برای حضور در این عرصه موثر باشد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ما همواره از ترکیه به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر یاد می کنیم و به همین علت نیز ایرانی ها ذهنیت مثبتی به این کشور دارند که همین امر زمینه ساز حضور پرشمار گردشگران ایرانی در ترکیه است و عکس این موضوع نیز باید محقق شود.
معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مساله سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران مدنظرماست، گفت: همان طور که اطلاع دارید بازرگانان با انگیزه های مختلفی سرمایه گذاری می کنند و باید زمینه های تشویق و جذب آنها را فراهم کنید.
عمر آریسوی (Omer Arisoy) برای کمک به تحقق این مهم آمادگی داریم در ایران یا ترکیه نشست های متعدد دوجانبه برای ترغیب سرمایه گذاران ترک به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران ترتیب دهیم.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران می خواهند بدانند تشویق های ایران و شرایط حضور در این کشور چیست، ادامه داد: ما باید بازرگانان ترک را قانع کنیم، زیرا در کشور ما دولت راسا هیچ گونه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ندارد.
معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اضافه کرد: دولت ترکیه در سال های 1980 میلادی برای تقویت صنعت گردشگری، دست از تصدی گری برداشت و این حوزه را با دادن زمین دولتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و تضمین آینده فعالیت آنها، رونق داد.
وی گفت: من از نزدیک دیدم که ایران جاذبه های گردشگری زیادی دارد، اما برای دیده شدن آنها به منظور جذب سرمایه گذار خارجی و گردشگر باید تبلیغات گسترده و همه جانبه ای انجام شود.
وی تاکید کرد: به همین منظور باید ارتباطات زیادی بین مردم دو کشور برقرار شود تا هر دو طرف برای تقویت مبادلات گردشگری تشویق و اقناع شوند.
معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه برای شرکت در آیین رسمی گشایش رویداد بین المللی تبریز 2018 با حضور رییس جمهوری کشورمان به تبریز سفر کرده است.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.