به گزارش ایرنا، وزیر صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح ها در کارخانه تراکتورسازی تبریز گفت: این طرح ها برای پنج هزار و 960 نفر اشتغال ایجاد می کند و میزان کل سرمایه گذاری برای آن ها 22 هزار و 270 میلیارد ریال است.
محمد شریعتمداری افزود: در هشت طرح افتتاح شده برای 2 هزار و 110 نفر اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه گذاری این طرح ها در مجموع چهار هزار و 890 میلیارد ریال سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از هشت طرح آماده شروع عملیات اجرایی برای سه هزار و 850 نفر اشتغال فراهم و برای این طرح ها 17 هزار و 380 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی فعالیت بزرگترین شهرک خصوصی کشور با عنوان شهرک خصوصی کارآفرینان در شهرستان شبستر آغاز شد.
شریعتمداری ادامه داد: این شهرک در زمینی به مساحت 124 هکتار زمین صنعتی ایجاد شده و برای آن بیش از یک هزار و 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی مهد صنعت، معدن و تجارت خصوصی ایران است، گفت: از مهمترین ویژگی های اقتصادی مهم این استان بیشترین مشارکت مردم در اقتصاد در بین همه استان ها است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد اقتصادی کشور در سال های اخیر اظهار کرد: در نیمه اول سال گذشته 222 واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی شامل 105 واحد صنعتی ایجادی و 117 واحد توسعه ای به بهره برداری رسید.
شریعتمداری افزود: در آغاز فعالیت دولت دوازدهم از نیمه دوم سال گذشته 273 واحد صنعتی شامل 120 واحد اجرایی و 153 واحد جدید صنعتی در این استان به بهره برداری رسید.
وی گفت: در مجموع در سال گذشته 492 واحد صنعتی با رشد بیش از 32 درصد نسبت به سال 95 در این استان فعالیت خود را آغاز کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: در سال گذشته حدود یک هزار و 23 واحد صنعتی کوچک و بزرگ با تخصیص اعتبارهای لازم از طرح محرک تولید و بازسازی و نوسازی صنعت در مجموع با 6 هزار میلیارد ریال به عرصه تولید بازگشتند.
شریعتمداری با بیان اینکه تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در هر استان بیانگر نگاه مردم به آینده صنعت را نشان می دهد، افزود: در نیمه نخست سال گذشته تقاضای تاسیس واحد صنعتی 485 واحد و در نیمه دوم 585 واحد در مجموع یک هزار و 70 واحد با رشد 24.5 درصد در استان ارایه شد.
وی با اشاره به رشد 39.4 درصدی صادرات غیرنفتی کشور با احتساب کالاهای میعانات گازی و پتروشیمی، گفت: در آذربایجان شرقی در سال گذشته 20 درصد صادرات غیرنفتی به ویژه در بخش صنعت به کشورهای خارجی صادر شد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.