به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری خداآفرین با تاکید بر اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی به بانک ها در خصوص اخذ سند مالکیت ملکی و زراعی روستایی و یا سفته بانکی بعنوان وثیقه در ارایه وام های اشتغالزایی، گفت: بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بانک عامل پرداخت این تسهیلات هستند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان خداآفرین دارای ظرفیت های خدادادی از جمله آب و زمین مستعد است، گفت: جهاد کشاورزی باید در این شهرستان به سمت و سوی افزایش بهره وری از آب و خاک حرکت کند .
وی با بیان اینکه مطالبات و مشکلات مردم به رییس جمهور منتقل می شود، گفت: اتصال راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان به منظور محرومیت زدایی از شهرستان پیگیری می شود .
رضوی آذربایجان شرقی را در حوزه صنایع دستی سرآمد کشور دانست و پیشنهاد کرد: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری دایمی استان در خداآفرین ایجاد شود و دولت نیز در طراحی و راه اندازی آن حمایت می کند .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور با بیان اینکه دو عنصر زمان و مکان در مسوولیت و ریاست باید مورد توجه مسوولان باشد بر شناسایی مشکلات مردم ، اجتناب از مسوولیت گریزی و نیز عمل گرا بودن مسئولان کشور در همه بخش ها تاکید کرد .
رضوی درادامه با اشاره به اینکه در کشور 75درصد مسکن روستایی سند دار است، گفت: هیچ فرد روستایی نباید برای گرفتن زمین جهت ساخت مسکن در نوبت بماند .
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم رییس جمهور در پایان با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص اراضی غرق شده در مخزن سد خداآفرین گفت : سد سازی باید با محاسبه انجام شود و روستاییان بعنوان یک عنصر تولید کننده نباید با از دست دادن زمین کشاورزی به مصرف کننده صرف تبدیل شوند.
وی در این خصوص از برنامه دولت برای واگذاری زمین معوض به کشاورزان در جریان طرح های سد سازی خبرداد.
نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه تسریع در بهره برداری از نیروگاه برق خداآفرین را خواستار شد.
قلی اله قلی زاده فرسودگی شبکه های برق رسانی و حادثه خیز بودن جاده مرزی را از دیگر مشکلات شهرستان خداآفرین عنوان کرد و بازسازی شبکه برق رسانی شهرستان و تبدیل جاده مرزی ترانزیتی خداآفرین از فرعی به اصلی را ضروری دانست .
وی در ادامه از مطالعات و مذاکرات انجام شده با دو شرکت چینی و آلمانی در خصوص احداث راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان خبر داد و افزود: در صورت صدور مجوز عملیات آن اجرایی می شود .
فرماندار خداآفرین نیز گفت: خداآفرین با 94درصد جمعیت روستایی در حوزه زیر ساخت، پوشش اینترنت ، تلفن همراه ، پوشش شبکه های بیگانه، میزان برخورداری از آسفالت راه روستایی ، آب شرب روستاها و واگذاری اراضی ملی به بنیاد مسکن جهت ساخت و ساز روستاها با مشکل مواجه است.
احمدعلی اسدپور طرح سد خداآفرین را یکی از طرح های مهم شهرستان نام برد و اهداف اصلی این طرح را حفظ یک میلیارد مترمکعب حق آبه سالانه ایران عنوان کرد.
وی افزود: کانال های پایاب سد خداآفرین جهت آبیاری 12 هزار هکتار از اراضی توسعه و 4 هزار هکتار اراضی بهبود با 65درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
فرماندار خداآفرین گفت: راه اندازی راه آهن جلفا - باکو بعنوان کلید توسعه شهرستان موجب شتاب گرفتن توسعه و استفاده از بازارهای جهانی برای صادرات می شود .
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.