نشست‌خبری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با نمایندگان رسانه‌ها به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار و میر احد حسینی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، میر احد حسینی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام کار و کارگر به نقش موثر و تعیین کننده کارگران در جامعه و ایجاد رونق و شکوفائی اجتماعی اشاره کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال و کار در استان از ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی به‌دلیل وجود 36 شهرک صنعتی،17 ناحیه صنعتی، یک شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و پتانسیل صنعتی که دارد از اهمیت ویژه‌ای همواره برخوردار بوده و به موجب ارائه تسهیلات در حوزه‌های اشتغال فراگیر و روستایی 40 تا 50 هزار فرصت شغلی را در سال 97 پیش بینی می‌کنیم.

حسینی همچنین با اشاره به جمعیت 4 میلیونی استان افزود: یک‌میلیون و سیصد و سی هزار نفر  جمعیت فعال در استان وجود دارد که یک‌میلیون و صد هزار نفر شاغل می باشند و با این حساب یک سوم جمعیت کار می کنند.

وی همچنین از فعالیت 54 کاریابی در سطح استان خبر داد که سال گذشته سی‌هزار نفر جویای کار را ثبت نام و بیست هزار نفر را معرفی به کار کرده‌اند.

حسینی افزود: در استان 33 هیات بدوی و 22 هیات حل اختلاف برای رسیدگی به پرونده‌های اختلافات کارگری و کارفرمایی وجود دارد که سال‌گذشته از 14 هزار پرونده 44 درصد به‌صورت سازشی در هیات حل اختلاف حل شده است

میر احد حسینی در پایان از کلنگ‌زنی بیمارستانی در خاوران و ایجاد کلینیک در شهرستان‌های ملکان، سهند و بستان آباد برای ارائه خدمات به تحت پوشش های تامین اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.