مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم با حضور ۱۲ گروه از ۱۰ کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین آذرنیا در نشست خبری اظهار کرد: ۱۲ گروه نمایش از کشورهای عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان، اتریش، آذربایجان، مقدونیه، ترکیه و گرجستان در این جشنواره حضور دارند که پنجم اردیبهشت ماه در ائل گولی افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: چهار دوره‌ی این جشنواره به صورت موفق برگزار شده بود که «تبریز ۲۰۱۸» بهانه‌ای شد تا این رویداد امسال به صورت بین المللی برگزار شود، البته در این بین با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کنیم که خود هنرمندان پای کار آمده و برای برگزاری این جشنواره همت کردند.
وی با تاکید بر این‌که ۱۷۰ هنرمند در برگزاری این جشنواره دخیل هستند، اظهار کرد: پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز است.
آذرنیا با بیان این‌که جشنواره بین المللی عکس فیروزه نیز از ۱۸ اردیبهشت ماه استارت می‌خورد، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری هفت دوره، امسال جشنواره فیروزه به صورت بین المللی تا ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد و در این مسابقات هنرمندانی از ۱۴ کشور حضور دارند.
«یعقوب صدیق جمالی» - دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم در نشست خبری اظهار کرد: محدودیت‌های مالی مانع دعوت از تمامی گروه‌های خارجی شد و حتی همین امروز کشور آرژانتین پیگیر حضور در این جشنواره بود.
وی ادامه داد: در این جشنواره به تمامی ذائقه‌های تئاتر توجه شده است و ۱۴ نمایش از تبریز، ۱۲ نمایش خارجی (۵۲ نفر) و ۶ نمایش دیگر داخلی در این جشنواره حضور دارند.
صدیق جمالی ادامه داد: در بخش رقابتی ۳۲۰ نمایش به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۷۶ نمایش مورد پذیرش قرار گرفت و ۹۷ نمایش هم آماده بازبینی شد که در نهایت ۱۴ اثر برای بخش رقابتی انتخاب شد، همچنین ۲۵ درخواست از سوی گروه‌های خارجی به دبیرخانه ارسال شده بود.
صدیق جمالی همچنین از برگزاری دو ورک شاپ توسط اساتید مطرح از کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: سه داور ایرانی و دو داور خارجی برای جشنواره تدارک دیده شده است و برای اولین بار بازیگر خانم در تئاتر خیابانی ایفای نقش می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تبریزیم در ۱۰ اردیبهشت، گفت: طبق برنامه، وزیر ارشاد، معاون وزیر ارشاد، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و سایر مسئولان کشوری و استانی در آیین اختتامیه حضور خواهند داشت و همچنین استاندار آذربایجان شرقی هم برای تماشای سه نمایش قول مساعد داده است. تنها گلایه ما از نمایندگان مجلس است که نسبت به تئاتر کم لطف شده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.