امام جمعه هشترود گفت: جانبازان، اخلاص را پیشه خود قرار دادند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت السلام علی رحیمی در دیدار و تجلیل از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس هشترود اظهارکرد: جانبازان در اوج مظلومیت به سر می برند و اخلاص را بر خود پیشه کرده اند، اما آنچنان که باید، به حق خود نرسیده اند.
وی گفت: درست است که معادلی برای قدردانی جانبازان وجود ندارد اما باید نهایت مساعدت در مورد این عزیزان به کار گرفته شود  و مشکلات آنان حل شود.
وی ادامه داد: ائمه جمعه به نمایندگی از مقام معظم رهبری به خدمت جانبازان بزرگوار رسیده واز رشادت‌های جانبازان قدردانی می‌کنند و سلام معظم له را خدمت جانبازان و خانواده های آنان می رسانند.

دادستان عمومی هشترود نیز دراین دیدار گفت: جانبازان، به خصوص جانبازان شیمیایی بعد از گذشت مدتی از مجروحیتشان با مشکلات روحی و روانی بیشتری رو برو می‌شوند، بنابراین باید زمینه ای فراهم شود که این بزرگواران به غیر از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.
شاهرخ اسدالهی اظهار کرد: جانبازان بر گردن همه ما حق دارند، چرا که امنیت و آسایش مردم در گرو از جان گذشتگی شهدا و جانبازان است.

شهردار هشترود نیز در دیدار با جانبازان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جانبازان سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند همه مسئولان باید دست در دست هم بدهند و مشکلات جانبازان را حل و فصل کنند و در راه خدمت به این شهیدان زنده کوتاهی نکنند.
سلمان محمدی یاد آور شد: شورا و شهرداری هشترود به مانند سنوات گذشته در خدمت جانبازان و خانواده های شهداست و اگر این عزیزان در امور شهری کاری داشتند با تخفیف حداکثری، کارهایشان انجام خواهد گرفت.

محمد علی تقی زاده، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی نیز در حاشیه این دیدارها در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در مناطق عملیاتی ماووت و سنندج مورد اصابت ترکش دشمن از ناحیه سر قرار گرفتم، بعد از ۲۰ روز به هوش آمدم و خود را در تخت بیمارستان دیدم، امیدوارم آن روزها تکرار نشود.
وی اظهارکرد: سال‌ها نمی‌توانستم حرف بزنم و نصف بدنم لمس بود اما بعد از مدت‌ها توانستم تکلم کنم و اطرافیانم را بشناسم و تا به الان با لکنت حرف می‌زنم و یک دست و یک پایم به درستی مرا همراهی نمی کنند.
این جانباز دفاع مقدس ادامه  داد: وقتی که من در بیمارستان بستری و بیهوش بودم، در محل زادگاهم«روستای دامناب» یک شهید بزرگوار دیگر را که، همنام من بود دفن کرده  و برایش مراسم گرفته بودند، در واقع من یک بار شهید و دفن شده ام!

یکی دیگر از جانبازان هشترودی گفت: در زمان جنگ تحمیلی به عنوان مکانیک در لشکر عملیاتی ایلام خدمت سربازی را می گذراندم و در چندین عملیات نظیر بانه، مهران، گیلانغرب و قصر شیرین شرکت داشتم.
یاسین فرج زاده اظهارکرد: به مدت ۲۸ ماه در مناطق عملیاتی خدمت کرده ام و در حلبچه به فیض جانبازی  نائل آمده ام و ۳۰ درصد دچار بیماری اعصاب و روان از نوع شیمیایی هستم.
دیگر جانبازی که با آن به گفت‌وگو نشستیم عبدالله عبدی پور، بود، وی گفت: از ناحیه جمجمه مورد اصابت ترکش دشمن قرار گرفته و نور یکی از چشمانم را از دست داده ام و گوشم نیز به خاطر موج انفجار دشمن، دیگر نمی شنود.
وی ادامه می هد: وقتی برای انجام عمل جراحی به دکتر مراجعه کردم تا ترکش های موجود در سرم را جراحی کنم گفتند اگر عمل بشوی نصف بدنت بی حس می‌شود به همین دلیل از انجام عمل جراحی منصرف شدم ولی به خاطر این درد، روزی هزاران بار می میرم و زنده می‌شوم و باید تا آخر عمر هم نشین تکه آهن های به یادگار مانده از جنگ باشم.
عبدی پور تنها مامنش را زیر زمین خانه عنوان کرد و گفت: از مردم فراری هستم و دیگر مانند سابق نمی‌توانم کارگری کنم.




انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.