فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به عزم جدی سپاه عاشورا برای حمایت از کالای ایرانی، گفت: سپاه عاشورا در پیگیری و انجام شعار سال، در بعد مصرف و تولید و همچنین تعصب به مصرف کالای ایرانی برنامه‌های مفصلی داشته و ما حمایت از کالای داخلی را از خودمان شروع می‌کنیم؛ در این راستا ابلاغ کرده‌ایم تا هیچ رده‌ی سپاه عاشورا و مجموعه‌های منتسب آن، حق خرید کالاهایی که مشابه داخلی دارند را نداشته و باید از کالاهای تولید داخلی به نحو احسن استفاده کنیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار عابدین خرم در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌ی استان به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، با اشاره به آیه‌ی چهار سوره مبارکه الصف "إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَیُقاتِلونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیانٌ مَرصوصٌ" اظهار کرد: این آیه مصداق "سپاه پاسداران" است.
وی با بیان این‌که سپاه نهادی بالنده و نوآور بوده و مولود تفکر راهبردی امام(ره) است، گفت: پاسداران از روزی که پا به عرصه گذاشتند پیروان راستین ولایت فقیه بوده و طلایه‌داران گسترش ارزش‌های دینی و انقلابی و همچنین فرهنگ بصیرت و معنویت در جامعه هستند. 
وی با بیان این‌که سرآمد ماموریت سپاه پاسداران حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد:  صیانت از اصل مترقی ولایت‌فقیه و صیانت از مستضعفان و مظلومان جهان تصویری است که امام(ره) برای سپاه ترسیم کرده است؛ سپاه پاسداران خود را در رابطه با امنیت کامل ملت ایران مسئول می‌داند و در مقابل تهدیدات مقابله کرده و دشمن را با ناکامی‌های مستمر مواجه کرده و همچنان خواهد کرد.
سردار خرم با تاکید بر این‌که امروز از طریق بسیج به بدنه اصلی جامعه متصل هستیم، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج مولفه‌های اصلی قدرت انقلاب محسوب می‌شوند.
وی با بیان این‌که انقلاب موجودی زنده بوده و سپاه نیز پاسدار این انقلاب است، افزود: سپاه نهادی مردمی است که از متن مردم جوشیده و همواره به این مردمی بودن افتخار می‌کند.
وی با اشاره برنامه‌های گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران نیز گفت: تجلیل از تمامی پیشکسوتانی که طی ۴۰ سال هم سپاه را بنیان نهاده و همراه آن تلاش کرده‌اند از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده و همچنین تجلیل از پاسداران نمونه، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، سرکشی از خانواده‌های ایثارگران، پروژه‌های محرومیت‌زدایی، افتتاح منازل زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، و بسیاری دیگر از مراسم‌های فرهنگی و هنری از جمله‌ برنامه‌ها بوده است.
وی مهم‌ترین ماموریت فعلی این نهاد را مقابله با نفود فرهنگی و ایجاد قدرت نرم در مقابل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان نظام دانست، افزود: شاخص‌ترین راهبرد ما این است که در تراز انقلاب و سپاه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم.
فرمانده سپاه عاشورا دومین راهبرد سپاه عاشورا را در به حد کمال رساندن آمادگی‌های دفاعی و رزمی نیروهای آن دانست و افزود: برای این موضوع در لشکر عاشورا و یگان‌های دیگر برنامه داریم تا از لحاظ دفاعی و عملیاتی به حد مطلوب برسند.
وی برنامه سوم در نقشه راه سپاه عاشورا را بالندگی اقشار مختلف بسیج در مجموعه سپاه و در جامعه دانست و یادآور شد: اقشار مختلف بسیج (دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، رسانه، مداحان و...) و همچنین هیات‌های اندیشه‌ورزی که در حوزه بسیج اقشار شکل گرفته است از محتوای غنی برخوردار خواهند شد تا انتظارات موجود از بسیج و سپاه را برآورده کنند.
سردار خرم با تاکید بر این‌که برای اعتلای بسیج برنامه‌های ویژه‌ای داریم که تصویب و ابلاغ شده و در حال انجام است، افزود: مشارکت بسیج در امنیت محلات در قالب گشت‌های محله‌محور با هماهنگی نهادهای قضایی و انتظامی، طرح کنترل کاهش‌های اجتماعی در قالب "طرح کرامت" از مهم‌ترین برنامه‌های ما بوده و همچنین اعتلای گروه‌های جهادی نیز از دیگر برنامه‌های ماست.
وی به فعالیت‌ها و مجاهدت‌های گروه‌های جهادی در جریان زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی حقیقتا بدون هیچ چشم‌داشتی، موثرترین فعالیت‌ها را از ابتدای زلزله کرمانشاه تاکنون انجام داده‌اند و همچنان خدمت می‌کنند.
وی تداوم فعالیت طرح جهادگران سلامت در حوزه‌های مختلف سلامت را از دیگر برنامه‌های سپاه عاشورا دانست و بیان کرد: در مناطق دور افتاده و کم برخوردار استان نیز قرارگاه پیشرفت و سازندگی شکل گرفته و ۲۲ روستا را تحت پوشش قرار داده‌اند.
وی با اشاره به منویات رهبری در رابطه با عدالت اجتماعی، گفت: ما باید در این راستا برای رسیدن به آرمان عدالت اجتماعی تلاش کنیم؛ اما بعضا ترویج اشرافی‌گری ما را در رسیدن به آرمان "عدالت اجتماعی" دور نگه داشته است. باید توجه کرد خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی اقصا نقاط کشور ارائه داده قابل قیاس با دوره‌های قبل انقلاب نیست. 
سردار خرم به فعال‌تر شدن بسیج اصناف استان نیز تاکید کرد و گفت: بسیج اصناف پشتوانه اصلی انقلاب بوده و در دوران دفاع مقدس بسیار اثربخش بودند و در این ایام نیز باید با جدیت در این راستا تلاش کرده و ضعف‌ها را مرتفع کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که راهکار و دیدگاه سپاه عاشورا در رابطه با بحث حجاب چیست، افزود: حجاب و پوشش برای بانوان ایرانی یک ضرورت دینی است و حجاب باید برای مردان و زنان جدی گرفته شود. ما نیز در راستای تبیین حجاب و همچنین ترویج فرهنگ حجاب یک سری برنامه‌های اساسی شروع خواهیم کرد و با جدیت فعالیت خواهیم کرد اما به نظر می‌رسد که هجمه‌های دشمن به حجاب بیش از حد است.
وی با تاکید بر این‌که برای "حجاب برتر" به یک نهضت فراگیر نیاز داریم که از خانواده‌ها شروع شده و مدارس، دانشگاه، سازمان‌ها و... نیز در آن مسئولیت دارند، افزود: هرکس بخواهد در رابطه با حجاب سهل‌انگاری کند، بزرگترین حق دینی جامعه را تضییع کرده است!
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.