رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از فعالیت روزانه مردم استان به مدت 4 الی 8 ساعت در فضای مجازی خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ محسن محمودی درهمایش گونه شناسی جرایم سایبری در جمع خانواده بزرگ دانشگاه بناب اظهار کرد: استاندارد فعالیت در فضای مجازی 16 ساعت در ماه است و فعالیت بیش از استاندارد موجب بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های روحی و روانی می‌شود . 
وی افزود: مردم استان آذربایجان شرقی بیش از استاندارد جهانی در فضای مجازی فعالیت دارند که این فعالیت به مدت 4 الی 8 ساعت می‌باشد، در این بین بیشترین کاربران فضای مجازی افراد 12 الی 25 سال هستند. 
محمودی فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم از استفاده صحیح نرم افزارهای ارتباط جمعی را از ضروریات دانست و گفت: زندگی در کنار فضای مجازی نیازمند داشتن آگاهی‌های لازم و فرهنگ سازی توسط متولیان فرهنگی است و انتشار پدیده‌ی فضای مجازی بدون فرهنگ سازی در تمام سطوح جامعه، بخصوص کودکان بسیار خطرناک است . 
وی ادامه داد: مواظبت از فضای مجازی رسالت همگانی است و پدیده جهانی فناوری اطلاعات تحول بزرگی در زندگی بشری ایجاد کرده است .  محمودی در خصوص تسلط پلیس فتای استان آذربایجان شرقی بر فضای مجازی گفت: تسلط و رصد خوبی بر فضای مجازی داریم و پلیس فتای استان آذربایجانشرقی جزء استان‌های موفق در برخورد با جرایم سایبری است. 
 وی افزود: 175 مرکز پخش داروهای غیر بهداشتی و غیر مجاز در استان شناسایی و منهدم شده است و اقدامات سودمندی در خصوص هک و نفوذ صورت گرفته است . 
محمودی با تشریح انواع جرایم فضای مجازی افزود: نشر اکاذیب، تهمت و افترا بیشترین جرم روی داده در فضای مجازی استان است و امروزه جرایم برخلاف روال سنتی سابق، به واسطه تکنولوژی رویکرد پیچیده و تازه ای به خود گرفته است . 
رئیس پلیس فتا استان با بیان این‌که گیمرهای استان روزانه 15 ساعت در فضای مجازی هستند، تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌کند و حضور بیش از استاندارد در فضای مجازی ناراحتی‌های روحی و روانی زیادی برای این گیمرها به دنبال دارد و والدین باید هوشیاری و حساسیت لازم را داشته باشند . 
وی افزود: تعامل دانشگاهیان با پلیس از ضروریات کاستن آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بوده و نقش دانشگاهیان به‌عنوان قشر آگاه جامعه، درفرصت سازی و آگاهی رساندن مردم به استفاده سالم از فضای مجازی موثر است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.