یداله بایبوردی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: افزون بر 11 میلیارد متر مکعب از گاز منتقل شده از این منطقه در سال گذشته از طریق پایانه های مرزی صادر شده است.
وی گفت: در مدت یاد شده بیش از 17 میلیارد مترمکعب گاز به شرکت های گاز استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اربیل، گیلان، زنجان و کردستان جهت مصارف خانگی، صنایع و نیروگاه ها تحویل شد.
وی اظهار کرد: با انجام عملیات نگهداری، تعمیر و رفع معایب به موقع تاسیسات و آماده به کار نگهداشتن خطوط لوله گاز، عملیات انتقال گاز در منطقه هشت در سال گذشته با موفقیت و بدون وقفه انجام شد.
ماموریت منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور، دریافت گاز طبیعی از مناطق 3، 7 و 9 و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن، پایدار، بهره ور و پاک به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.
منطقه هشت انتقال گاز یکی از مناطق 10 گانه شرکت انتقال گاز ایران است که با 3700 کیلومتر خط انتقال و 9 تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.