محمد اشجعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی، احتمال بارش برف در ارتفاعات نواحی سردسیر استان دور از انتظار نبوده و بارش باران به ویژه در منطقه ارسباران ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته سراب با صفر و جلفا با 21 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: طی این مدت دمای هوای تبریز در گردمترین زمان به 17 درجه و در سردترین زمان به هفت درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.
اشجعی یادآوری کرد: دمای فعلی تبریز 10 درجه بالای صفر می باشد.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی از بستان آباد با 11.5 میلی متر گزارش شده است، گفت: میزان بارندگی در تبریز نیز طی این مدت 3.2 میلی متر بود.
اشجعی، افزود: برخی منابع از بارش برف در ورزقان گزارش داده اند ولی گزارشی از بارش برف در این شهرستان در ایستگاه هواشناسی ثبت نشده است.
سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه هفته گذشته وارد آذربایجان شرقی شده و موجب بارش باران در تمامی شهرها و افت دما در استان شده است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.