نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار، دور زدن مجلس بود.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، قلی الله قلیزاده در جلسه شورای اداری استان گفت: چند صدایی در دولت باعث می‌شود عده‌ای از افزایش قیمت ارز خوشحال و عده‌ای ناراحت شوند، برخی نیز اظهار نظر نمی‌کنند، من معتقد هستم با افزایش قیمت ارز، درآمد دولت نیز بیشتر شده و برخی افراد هم حداکثر استفاده را از این وضعیت می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق لایحه بودجه ۹۷، قیمت دلار ۳۵۰۰ است، با وجود تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای دلار، اکنون در صرافی‌ها امکان خرید دلار ۴۲۰۰ تومنی وجود ندارد و دلار به این قیمت به صرافی‌ها ارایه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به نبود هماهنگی بین بخشی عنوان کرد: متاسفانه همدیگر را دور می‌زنیم و هیچ هماهنگی وجود ندارد، تصمیمات دولت هم کاملا جزیره‌ای بوده و هدف واحدی دنبال نمی‌شود.

الله قلی زاده در بخش دیگری از سخنانش، به شعار سال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" اشاره کرد و گفت: با توجه به تحارب چندین ساله‌ام، نگران تحقق این شعار هستم. رهبر معظم انقلاب چندین سال است که به دلیل عملیاتی و اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی، این شعار را در قالب کلمات و عبارات مختلف بیان می‌کنند. ایران چاره‌ای جز تکیه بر اقتصاد مقاومتی ندارد و این شعار باید از حالت شعاری به حالت استراتژیک تبدیل شود. تحقق این شعار نیازمند عزم ملی و همراهی دولت و ملت در کنار هم است.

وی تاکید کرد: افزایش عوارض گمرکی به بهانه‌ی حمایت از کالای ایرانی، به نوعی وسیله‌ی درآمدزایی تبدیل شده است و متاسفانه با سوءاستفاده از این شعار، فرصت و شرایط امن ایجاد می‌کنیم تا تولیدکنندگان داخلی، بی‌کیفیت‌ترین محصولاتشان را با بالاترین قیمت به مردم قالب کنند.

وی عنوان کرد: حمایت از کالای ایرانی به این معنی نیست که مردم مجبور باشند تا از هر کالای ایرانی با هر کیفیتی استفاده کنند، در کنار تولید کالای با کیفیت، حمایت از تولیدکننده نیز باید به معنای واقعی کلمه محقق شود، با ارایه تسهیلات ارزان قیمت و نظارت بر کیفیت تولیدات، قطعا مردم با غیرت و متعصب ایران از کالاهای ایرانی حمایت می‌کنند.

قلیزاده با بیان این که در کشور ما نظارت بر کیفیت کالا وجود ندارد، گفت: در ایران نظارت و کنترل از جمله مسایلی به شمار می‌آید که به دست فراموشی سپرده است.

علی جهانگیری، دبیر شورای اداری استان نیز در این جلسه‌ با اشاره به سفر ریاست جمهوری به تبریز اظهار کرد: از مدیران کل  درخواست می‌کنیم برای استقبال از این رویداد، در تامین وسایل نقلیه و مراکز اقامتی با ما همکاری کنند.

در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۷، "علی جهانگیری" به عنوان معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، معرفی و از "علی نواداد"، معاون اقتصادی سابق تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.