به گزارش خبرآنلاین از تبریز، ساعت حوالی ساعت 3 بامداد امشب با اعلام وقوع انفجار و آتش سوزی در یک کارگاه تولیدی کفش در جاده کندرود به سامانه 125 ، گروه حریق ایستگاه شماره 9 بسیج به فرماندهی پور رضا عازم محل حادثه شدند.
آتش پاد داوود طالب نژاد مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این باره بیان داشت: با اعلام وقوع این حادثه، آتش نشانان ایستگاه شماره 9 سریعا به محل حادثه شتافته و شاهد زبانه کشیدن شعله های آتش از کارگاه شدند که بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.
وی ادامه داد: با توجه به شدت حریق و حرارت بیش از حد واحتمال سرایت آتش سوزی به کارگاه های مجاور گروه های حریق ایستگاه های شماره 5 و 7 نیز به محل حادثه شتافته و به یاری آتش نشانان ایستگاه شماره 9 شتافتند.
آتش پاد طالب نژاد درباره عملیات ایمنی آتش نشانان اظهار داشت: آتش نشانان حاضر در محل با ایجاد هماهنگی عملیاتی و با بهره گیری از تجارب قبلی ، سریعا گروهی با هدف پیشگیری ، کنترل و عدم سرایت حریق به کارگاه های مجاور را در پیش گرفتند و گروهی دیگر نیز عملیات مهار و اطفاء حریق کارگاه را ادامه دادند و در نهایت با بیش از 6 ساعت تلاش مداوم و حضور 30 نفر آتش نشانان و ده ها خودرو و تجهیزات اطفاء حریق، آتش سوزی را اطفاء کردند.
وی خاطر نشان ساخت؛ این آتش سوزی در قسمت انبار محصولات کارگاه رخ داده بود و در اثر وقوع انفجار سقف کارگاه به طور کامل از جا کنده و به بیرون پرت شده بود. همچنین در اثر موج انفجار شیشه های اتاق های مجاور همان کارگاه نیز دچار شکستگی شده بود.
آتش پاد طالب نژاد در پایان با اشاره به اینکه این آتش سوزی کارگاه تولیدی کفش، اولین حریق گسترده در سال جدید است، از مسئولین تمام کارگاه های تولیدی درخواست کرد؛ موارد نا ایمن و عوامل خطر آفرین در کارگاه ها را مورد بررسی قرار داده و با شناسایی بموقع در جهت رفع آن اقدام نمایند.
وی متذکر شد؛ مسئولین کارگاه ها به اصول انبار داری صحیح نیز توجه ویژه ای داشته و از نگهداری انبوه و غیر اصولی مایعات قابل اشتعال ، چسب ، مواد سریع الاشتعال و.... نیز خودداری کنند.
طالب نژاد افزود: با رعایت اصول ایمنی، ارایه آموزش های ایمنی لازم به افراد کارگاه و بهره مندی از طرح های ایمنی می توان تا حد زیادی از بروز آتش سوزی های گسترده پیشگیری کرد.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 899480
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.