پس از اجرای سیاست تک نرخی در بازار ارز، شب گذشته ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار به بانک ها ابلاغ شده، البته این نرخ به هیچ عنوان تثبیت شده نیست و با تغییر شرایط نیز دچار تغییر خواهد شد، همچنین  صبح امروز در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی تصمیم اخیر دولت برای تعیین نرخ 4200 تومان برای هر دلار، اظهار کرد که تصمیم اخیر دولت درباره قیمت ارز آثار مثبتی داشته است.   
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اکنون قیمتی که از سوی بانکها برای اعمال نرخ در صرافی‌ها به صورت رسمی بیان شده است، دلار ۴۲۲۱ تومانی و یورو ۵۱۹۹ تومانی است که در واقع دلار همان نرخ ۴۲۰۰ تومان را دارد. همچنین از سوی دولت اعلام شده که خرید و فروش دلار با قیمت بیش از 4200 تومان قاچاق محسوب می شود و با خریداران و فروشندگان آن برخورد خواهد شد؛ در حالی که طبق مشاهدات خبرنگار ایسنا، امروز دلار به  قیمت 5200 تومان در بازار تبریز توسط دلالان خرید و فروش می شد.
 
پس از اجرای سیاست تک نرخی در بازار ارز، برای مشاهده واکنش بازار طلای تبریز  به این موضوع برای تهیه گزارش به بازار طلا تبریز رفتیم و گفت‌وگو با طلافروشان نشان می‌داد همچنان بازار در رکود به سر می‌برد و خرید و فروشی در بازار وجود ندارد.
 
طبق گفته فروشندگان، صبح امروز سکه و طلا در بازار تبریز با کاهش قیمت مواجه شده  و تا زمانی که نرخ دلار به ثبات و قیمت واقعی نرسد قیمت طلا و سکه نیز در نوسان خواهد بود.    
برخی طلافروشان مدعی هستند که الاکلنگ بازی قیمت طلا و ارز باعث شده بازار طلا در تبریز سست باشد و  خرید و فروش نیز بسیار محدود شود؛ به طوری‌که حتی خود طلافروشان نیز از این وضع متضرر شده اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.