به گزارش ایرنا، قلی الله قلی زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به نامگذاری شعار امسال به نام 'حمایت از کالای ایرانی' توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: نامگذاری معظم له در راستای اقتصاد مقاومتی است که با عبارت های مختلف در سال های متوالی آن را بیان می کنند.
وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی همان اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر قرار است کشور با توجه به موقعیت اقتصادی نجات یابد، چاره ای جز تکیه بر کالای ایرانی نیست و باید این شعار به یک راهبرد تبدیل و عملیاتی شود و لازمه آن هم عزم ملی است.
وی ادامه داد: عملیاتی کردن این شعار هم تنها کار حاکمیت نیست بلکه ملت هم باید همکاری کنند و ضمن اینکه تولید کنندگان هم باید با تولید کالای باکیفیت به صورت جدی وارد عمل شوند.
الله قلی زاده با بیان اینکه متاسفانه بعضی اوقات به بهانه حمایت از کالای ایرانی به مردم فشار وارد می کنیم، خاطرنشان کرد: با افزایش عوارض گمرکی فرصت انحصاری برای تولید کنندگان فراهم می شود که با خیال راحت کالای کم کیفیت تولید کنند.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید از تولید کننده داخلی حمایت کند، افزود: با تسهیلات اعطایی 20 درصدی به تولید کننده، قیمت تمام شده کالا نیز افزایش می یابد.
نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر محصولات داخلی باکیفیت و رقابت پذیر باشند به طور قطع مردم هم حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: هدف اقتصاد مقاومتی غیر از درون زا بودن، برون نگر بودن هم است؛ یعنی علاوه بر حمایت از کالای ایرانی به فکر صادرات هم باشیم.
الله قلی زاده بحث نظارت و کنترل را یکی از امور فراموش شده اعلام کرد و گفت: چنین به نظر می رسد که مجلس باید وظیفه اصلی اش یعنی قانونگذاری را تعطیل کرده و به نظارت بپردازد.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.