اسماعیل عطاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از هفتم بهمن سال گذشته با موضوع پایش بازار در ایام نوروز اجرا و در نتیجه آن بیش از یک هزار و 289 مورد تخلف کشف شد.
وی با اشاره به افزایش 45 درصدی تعداد بازرسی ها و پنج درصدی تخلفات کشف شده در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت گزارش های دریافتی مردم از طریق سامانه 124 این سازمان 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: افزایش رضایت مندی مردم از اقدام های نظارتی سازمان به ویژه رسیدگی سریع شکایات در محل وقوع تخلف، افزایش میزان مبالغ برگشتی به شاکیان، نظارت دقیق بر قیمت مرغ و مدیریت قیمت کالاهای اساسی در طول سال و طرح نوروزی از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح در استان بود.
عطاپور ادامه داد: بخشی از بازرسی های این ایام به صورت مشترک و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، اداره کل استاندارد و سازمان میراث فرهنگی انجام شد.
وی گفت: عمده بازرسی ها در حوزه کالاها و خدمات اولویت دار شامل البسه و پوشاک، کیف و کفش، مواد پروتئینی، آرد و نان، برنج، رستوران ها و مراکز اقامتی، مواد پروتئینی، میوه (سیب و پرتقال) و شیرینی و آجیل انجام شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: درج نکردن قیمت، صدور نکردن صورتحساب و گرانفروشی از جمله بیشترین میزان تخلفات کشف شده در این طرح را به خود اختصاص داده است.
عطاپور افزود: در بخش خدمات نیز بیشترین بازرسی ها از قالی شویی ها، خشکشویی ها، غذاخوری ها و رستوران های بین راهی انجام و با متخلفان برخورد قانونی شد و برای 140 واحد متخلف در سطح استان نیز پرونده تخلف صنفی تشکیل شده است.
آذربایجان شرقی با داشتن حدود 4 هزار و 400 واحد تولیدی در زمینه های مختلف از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.