به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان قطار شهری تبریز افزود: مسیر ریلی بستان آباد - سراب، ورزقان - اهر، تبریز - سهند و جلفا - نوردوز -اصلاندوز و اتصال به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان از جمله پروژه های اولویت دار در حوزه حمل و نقل ریلی استان است.
وی اظهار کرد: پیگیری لازم برای توسعه، جذب سرمایه گذار و سرعت بخشی به اجرا و تکمیل این طرح ها در دیدار با معاونان وزیر راه و شهرسازی انجام شده و آن ها نیز قول مساعد در این خصوص داده اند.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ناوگان حمل و نقل استان فرسوده ترین ناوگان حمل و نقل ایران بوده و عمر ماشین آلات آن به صورت میانگین به بیش از ٢٠ سال می رسد.
خدابخش با بیان اینکه درخواست اعتبار برای تکمیل قطار شهری تبریز جزو سه پروژه مهم استان در سفر رئیس جمهوری است، ادامه داد: امید است امسال از محل اعتبارهای مصوب سفر رئیس جهوری، قطار میانه - تبریز تا باسمنج ریل گذاری شود.
وی با بیان اینکه تکمیل پروژه قطار شهری تبریز برای مسئولان استانی، شهرداری و شورای اسلامی این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: خط 1و 2 مترو تبریز با زمانبندی مشخص فعال می شود.
شهردار تبریز نیز در این آئین بر ضرورت سرعت دهی در روند اجرای پروژه قطار شهری تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی تبریز، این شهر را در ردیف شهرهای پیشرفته قرار می دهد.
ایرج شهین باهر، افزود: اجرا و تکمیل این پروژه در اولویت کاری شهرداری بوده و برای تامین اعتبارهای مالی پیش بینی شده سهم شهرداری، تلاش لازم انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تعهدات تامین مالی پروژه قطار شهری به صورت مشترک است، اظهار کرد: 50 درصد این اعتبار توسط شهرداری تبریز و 50 درصد اعتبار نیز از طریق بودجه دولتی تامین می شود.
شهین باهر یادآوری کرد: تا زمانی که مترو به عنوان پاک ترین و سریع ترین وسیله حمل و نقل عمومی راه اندازی نشود نباید انتظار داشت که این شهر از آب و هوای پاک برخوردار شود.
در این آئین با حکم استاندار آذربایجان شرقی مصطفی مولوی به عنوان مدیرعامل قطار شهری تبریز و حومه معرفی شد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.