به گزارش ایرنا، حسن یحیوی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح ساخت بزرگراه خواجه - ورزقان افزود: ناهماهنگی بین مشاور و پیمانکاران، کندی ارزیابی و تملک اراضی مسیر بزرگراه ، جابجایی تاسیسات لوله های گاز - فیبر نوری و تیرهای برق از جمله مشکلات پیش روی اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: باید اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی جهت تسریع در اتمام این طرح بدلیل نیاز شهرستان و نیز برای جلوگیری از تصادفات پرشمار همه ساله به این طرح مهم توجه جدی داشته باشد.
یحیوی گفت: طبق زمانبندی این طرح باید تا پایان سال 98 به اتمام برسد و زیر ترافیک برود.
مدیرعامل شرکت مس آذربایجان هم با اشاره به اینکه شرکت ملی مس ایران به عنوان سرمایه گذار در اجرای این طرح مشکل مالی و اعتباری ندارد، افزود: شرکت مس در کنار خدمات اجتماعی در استان و شهرستان تا به امروز 100 میلیارد تومان برای ساخت بزرگراه خواجه - ورزقان هزینه کرده است.
محمد حاج آقازاده افزود: با توجه به ضرورت اتمام این بزرگراه که یکی از نیازهای اساسی مردم و توسعه و رونق اقتصادی شهرستان ورزقان است، اعتبار این بزرگراه تا سقف 200 میلیارد تومان از طرف شرکت ملی مس ایران تامین شده و پیمانکاران طرح در صورت ارائه صورت وضعیت قانونی بدون نقص می توانند بدون وقفه هزینه کارکرد خود را دریافت کنند.
وی با تاکید براینکه اتمام این طرح برای استفاده اهالی شهرستان ضروری است، افزود: 10 کیلومتر از مسیر این بزرگراه به دلیل نبود مدارک ارزیابی و مجهول الملک بودن از طرف روستاییان همچنان تملک نشده و باید مسوولین ذیربط در این خصوص اهتمام جدی کنند.
طرح بزرگراه خواجه ورزقان به طول 35 کیلومتر 4 سال است که با سرمایه گذاری شرکت ملی مس ایران در حال اجراست.
شهرستان ورزقان یکی از شهرستان های 21 گانه آذربایجان شرقی با 53 هزار نفر جمعیت است که در 75 کیلومتری شمال تبریز مرکز استان قرار دارد .
در این شهرستان 800 کیلومتر جاده ارتباطی وجود دارد که 150 کیلومتر از آن بین شهری و مابقی روستایی است.
7235/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.