به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی محمدیان روزسه شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته‌ هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نقش شهید آوینی در هنر انقلاب اسلامی برجسته بوده و تلاشی که وی در دوران حماسه و دفاع مقدس انجام داد، مغتنم است.
وی با بیان اینکه جریان تقابل تاریخی حق و باطل همواره وجود دارد،افزود: جدی‌ترین عرصه تقابل جریان حق و باطل میدان فرهنگ و هنر است.
حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی باطل السحر ترفندهای دشمن در عرصه‌های فرهنگی و هنری است و اگر بتوانیم منشور هنر متعهد را پیاده کرده و اهالی هنر نیز آن را اجرایی کنند، به منصه‌ ظهور می رسد.
رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح پردیس سینمایی قدس و اکران فیلم‌های نوروزی، گفت: در اکران نوروزی سینماهای حوزه هنری تبریز، بیش از ۳۵ هزار نفر حضور یافتند.
محمدیان افزود: استقبال گسترده مردم نشان داد که آنها با سینما قهر نیستند و اگر زیر ساخت‌ها مناسب باشد حضور در سینما را در سبد محصولات فرهنگی خود قرار می‌دهند.
وی همچنین در خصوص افتتاح پردیس سینمایی قدس،خاطرنشان کرد: این مجموعه نقطه‌ اتکا و عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی استان در حوزه زیر ساخت‌ها است.
حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه سالن شماره 2 سینما قدس جزو مجهزترین سینماهای موجود کشور است، افزود: در مجموعه سینماهای تحت اختیار حوزه هنری تحولی مثبت رخ داد و برغم محدودیت‌هایی که وجود داشت، خانه تکانی اساسی در حوزه سینماداری استان رخ داد.
وی با بیان اینکه بازسازی مجموعه سینما قدس تبریز با اعتبار 2.5 میلیارد تومان در دو فاز انجام شد،گفت: این پردیس با 2 سالن به ظرفیت های 280 و ۲۰۰ نفری احداث شد و فاز سوم مجتمع شامل گالری و اولین پلاتوی تخصصی نمایش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال انجام است.
محمدیان با بیان اینکه بیش از دو سوم اعتبار تخصیص یافته‌ برای مرمت و تجهیز سینما قدس، استانی است،خاطرنشان کرد: بقیه هزینه ها را سازمان سینمایی حوزه هنری تقبل کرده است.
وی اظهار کرد: جهت بازسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز نیز ۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است که اگر یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استان تامین شود، سازمان سینمایی حوزه هنری متعهد به تامین باقی هزینه است.
محمدیان با تاکید براینکه امروز سینما کانون تلاقی فرهنگی است و اغلب سینماهای تبریز در مرکز شهر قرار دارند،گفت: جهت بهره‌مندی عموم مردم به ویژه مناطق محروم امکان پخش فیلم‌های سینمایی در مدارس نیز فراهم می شود.
رییس حوزه هنری استان در مورد توجه به راه اندازی و ساماندهی سینماها و مراکز فرهنگی در شهرستان ها نیز اظهار کرد: در صورت همکاری مسئولان شهرستانی، زمینه‌ راه اندازی پروژه‌ سینمایی مراغه و سراب نیز وجود دارد.
حجت الاسلام محمدیان، دیدار با نماینده‌ ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، افتتاح رسمی مجتمع فرهنگی سینمایی قدس، دیدار با هنرمندان پیشکسوت، کارگاه طراحی پوستر هنر انقلاب، کارگاه خوشنویسی و کتابت قرآن، رونمایی از مستند شهدای مدافع حرم، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا را از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی برشمرد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.