فرماندار شهرستان اهر روز شنبه در مراسم پایانی اولین جشنواره رشته آش محلی (دیزبین اریشته سی) روستای دیزبین، با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز و بدون کم و کاست این جشنواره، اظهار کرد: این امر باعث ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان و مسافران نوروزی شد و باید در سال های آینده با قدرت بیشتر تداوم یابد.
زاهد محمودی، صنایع ‌دستی را از قابلیت‌های ویژه منطقه قره داغ و به ‌خصوص شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: جشنواره‌هایی که تحت عناوین محلی و توانمندی‌های شهرستان برگزار می ‌شود، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و حمایت از تولیدات محلی است که باید تمامی مسئولان از آن حمایت کنند.
وی ادامه داد: مصداق بارز و عینی حمایت از کالای داخلی در شهرستان اهر این است که محصولات و صنایعی که به ‌صورت دستی توسط خود مردم منطقه تولید می‌ شود، خریداری شود تا علاوه بر حمایت از کالای داخلی باعث رونق اقتصاد شهرستان نیز بشود.
محمودی با بیان اینکه جشنواره نوروز 97 از یک روز مانده به سال جدید توسط فرماندار شهرستان اهر افتتاح شد، گفت: این جشنواره با تلاش‌ های شبانه روزی همکاران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر به مدت 15 روز به ‌صورت زنده با برنامه‌ های متنوع برگزار شد.
امام جمعه شهرستان اهر نیز در ادامه، در این آیین گفت: تاکید دین اسلام شادی کردن در ایام شادی است و طبق توصیه اسلام باید مراقب بود این شادی ها با گناه آلوده نشود.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده با قدردانی از متولیان برنامه‌ های نوروزی اهر، افزود: برگزاری جشنواره‌هایی در خصوص معرفی آداب ‌و رسوم منطقه قره داغ و شهرستان اهر حرکت ارزشمندی است که از مسئولان به ‌خصوص فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر در جهت برگزاری این جشنواره‌ها سپاسگزاری می‌ کنم.
وی اظهار کرد: استعدادی که در این منطقه برای موارد سنتی و قدیمی مانند غذاهای محلی، صنایع‌ دستی، ورنی و سایر رشته ها وجود دارد بسیار مهم است که باید با برگزاری این گونه جشنواره‌ها، آنها را به مردم سایر شهرها و استان‌ها و حتی کشورهای دیگر معرفی کنیم.
شهردار اهر نیز حضور مردم و سازمان ‌های مردم ‌نهاد را در برگزاری جشنواره نوروز 97 بسیار پررنگ دانست و گفت: از اصناف، کسبه و غرفه داران حاضر در نمایشگاه که شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر را در معرفی صنایع ‌دستی و توانمندی ‌های شهرستان کمک کردند تشکر می ‌کنم.
کمال امید گفت: با کمک مردم و مسئولان، این جشنواره در سال‌های آینده به‌ صورت بهتر و کم نقص تر برگزار خواهد شد و استقبال همشهریان عزیز ما را بر آن داشت تا برای سال آینده محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره تدارک ببینیم تا مردم عزیزمان با کمبود فضا مواجه نشوند.
7225/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.