به گزارش خبرآنلاین از تبریز، رسول تقی‌پور در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال‌ ۹۶، با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۳۶۸ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۳۲۸ میلیارد ریال بوده است.
تقی‌پور با بیان این‌که ۳۵۵ تن از زندانیان آزاد شده "زندانیان مرد" و ۱۳ نفر نیز "زندانیان زن" بوده‌‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۲۸ زندانی از محکومین مالی، ۳۶ زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۰۴ زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.
وی با بیان اینکه مبلغ 33 میلیارد ریال از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شد، گفت: 27 میلیارد ریال نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۵۳ میلیارد ریال از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تامین شد.
تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ چهار میلیارد ریال توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: در این راستا 30 میلیارد توسط صندوق تامین خسارات بدنی، هشت میلیارد ریال از طریق شرکت‌های بیمه و 173 میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار تامین شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۱۴ زندانی جرائم غیرعمد (یک زندانی زن و ۵۱۳ زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که از این تعداد ۳۸۵ زندانی محکومین مالی، ۱۵ زندانی محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۱۴ زندانی محکومین مهریه و نفقه هستند.
وی در این خصوص ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر 400 میلیارد ریال کمک هزینه نیاز است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 894897
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.