رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با توجه به گزارش عملکرد یازده ماهه سال 1396 منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد رشد 56 درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی و معدنی صادره در استان هستیم .
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین نجاتی با اشاره به عملکرد قبال توجه در روند افزایش تعداد پروانه های بهره برداری در سال گذشته اظهار کرد: در مدت زمان یاد شده ، آذربایجان شرقی با صدور 456 فقره پروانه بهره برداری صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی پنج هزار و 671 نفر موفق به کسب رتبه اول در بین استان ها در یازده ماهه سال 96 شد .
وی ادامه داد: این ارقام رشد قابل توجهی در حدود 56.2 درصد در تعداد و 35 درصد در اشتغال زایی نسبت به شاخص های مشابه سال قبل داشته است.
وی با اشاره به میزان تعداد پروانه های بهره برداری ایجادی در این مدت عنوان کرد: از 456 فقره پروانه بهره برداری، 210 فقره مربوط به پروانه بهره برداری ایجادی صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 5805.4 میلیاردریال و اشتغال زایی سه هزار و 16 نفر است که در این زمینه نیز رتبه دوم کشوری از آن آذربایجان شرقی است .
نجاتی در خصوص میزان معافیت های گمرکی صادره نیز گفت : در معافیت های گمرکی ماشین آلات نو با صدور 304 فقره به ارزش 74 میلیون دلار شاهد رشد قابل توجهی در حدود 29.9 درصد در تعداد و 13.5 درصد در ارزش ماشین آلات نسبت به شاخص های مشابه سال هستیم.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت : به دنبال اجرای طرح پایش در سالهای گذشته ، در اردیبهشت ماه سال 1396 نیز در قالب طرح بررسی وضعیت واحدهای فعال صنعتی استان ، از کلیه واحدهای دارای پروانه بهره برداری به صورت میدانی بازدید به عمل آمد و ضمن احصا وضعیت فعالیت واحدها ، اطلاعات بروز واحدهای فعال گردآوری شد که خوشبختانه در اجرای این مهم نیز مقام اول کشوری را به دست آوردیم .

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.