مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد طی سال گذشته، گفت: ۳۶۸ زندانی جرائم غیرعمد در سال ۱۳۹۶ از زندان‌های استان به کانون گرم خانواده بازگشتند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول تقی‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموع کل بدهی این زندانیان آزاد شده برابر با ۳۲۸ میلیارد ریال بود.
وی با بیان این‌ که ۳۵۵ نفر از زندانیان آزاد شده "مرد" و ۱۳ نفر نیز "زن" بوده‌‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۲۸ زندانی از محکومان مالی، ۳۶ زندانی از محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۰۴ زندانی نیز از محکومان مهریه و نفقه بوده‌اند.
وی با بیان این که مبلغ 33 میلیارد ریال از هزینه‌ی آزادی این زندانیان از طریق ستاد دیه تامین شده است، گفت: 27 میلیارد ریال از هزینه‌ی آزادی زندانیان از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و بخش دیگری با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها، ۵۳ میلیارد ریال نیز از طریق جلب رضایت شاکیان پرونده تامین شده است.
تقی‌پور با بیان این که مبلغ چهار میلیارد ریال توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: در این راستا 30 میلیارد ریال توسط صندوق تامین خسارات بدنی، هشت میلیارد ریال از طریق شرکت‌های بیمه و 173 میلیارد ریال نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار تامین شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۱۴ زندانی جرائم غیرعمد (یک زندانی زن و ۵۱۳ زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که از این تعداد ۳۸۵ زندانی محکومان مالی، ۱۵ زندانی محکومان تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۱۴ زندانی محکومان مهریه و نفقه هستند.
وی متذکر شد: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر 400 میلیارد ریال کمک هزینه نیاز است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.