زاهد محمودی روز چهارشنبه در آیین روز جهانی تئاتربا اشاره به ارتقای کیفیت برگزاری جشنواره فوق، افزود: باید در شهرستان اجماع کلی ایجاد شود و هر شخص و مسئولی با هر فکر و سلیقه‌ای که باشد، در خصوص ارتقاء کمی و کیفی این جشنواره اقداماتی انجام دهد.
فرماندار اهر با اعلام اینکه جشن روز جهانی تئاتر در استان آذربایجان شرقی فقط در شهرستان اهر برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این جشن در اهر نشان از قدمت تاریخی، فرهنگی و هنری این خطه هنر خیز است
محمودی با اشاره به جایگاه و مفهوم تئاتر عنوان کرد: فرهنگ و هنر در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار هستند و مهم‌ترین کارکرد تئاتر و برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد نشاط اجتماعی و شادابی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی سرمنشأ رفع بیکاری در جامعه است، گفت: تولیدکنندگان داخلی باید اراده‌ای قوی داشته باشند تا بتوانند کیفیت کالاهای تولیدی را ارتقاء داده و بتوانند با کالاهای خارجی مشابه توان رقابت داشته باشند.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر نیز بابیان اینکه برگزاری سالانه جشنواره سراسری تئاتر ارسباران برای شهرستان اهر ضروری است گفت: شهرستان اهر ازلحاظ گردشگری و برخی جهات دیگر در بن‌بست قرارگرفته و برگزاری چنین جشنواره‌هایی هنرمندان، مسافران و گردشگران را از شهرهایی مانند کیش، شیراز، بندر گناوه، تربت‌جام و بسیاری شهرهای دیگر به اهر کشاند.
علیرضا آقازاده بابیان اینکه زمین موردنیاز برای احداث خانه تئاتر یا پردیس تئاتری تأمین نشده است، عنوان کرد: ما زمینی به مساحت 2 هزار متر از شورای اسلامی شهر اهر برای احداث خانه تئاتر درخواست کرده بودیم که متأسفانه تاکنون محقق نشده است و ما نیز برنامه‌هایمان ناقص ماند.
آقازاده با ذکر اینکه نامگذاری خیابانی به نام تئاتر نیز در اهر نیاز است، ابراز داشت: حتی قطعه‌ای در آرامستان های اهر برای هنرمندان اختصاص نیافته است، چیزی که حسین محب اهری هنرمند شهیر اهری نیز این مسئله را خواستار شده است.
/7225/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.