مدیر آستان مقدس امامزاده سیدحمزه (ع) تبریز گفت: از آغاز سال 97 تا کنون، مراسم عقد ازدواج چهار زوج جوان در اتاق پیوندهای آسمانی این مرقد مطهر برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سیدجواد قریشی زاده در حاشیه بازدید میدانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح آرامش بهاری در استان با بیان اینکه در راستای زمینه سازی ازدواج آسان و پیوند آسمانی در آستان مقدس امامزاده سید حمزه (ع) تبریز، اقدام به ایجاد اتاق عقد شده است، اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری مراسم عقد زوج های جوان در این مکان مقدس و معنوی، ازدواج آسان در جوار مقدس این امامزاده است.
وی افزود: استقبال خوب زوج های جوان و خانواده ها از اتاق پیوندهای آسمانی این امامزاده برای برگزاری مراسم عقد خود، نشان دهنده علاقه ی آنان به اهل بیت (ع) است؛ چرا که نشستن بر سفره عقد در جوار یکی از معصوم زادگان را بر بسیاری از آیین های پرهزینه و مجلل ترجیح می‌دهند.
قریشی‌زاده اظهار کرد: از آغاز سال ۱۳۹۷ تا کنون مراسم عقد ازدواج چهار زوج جوان تبریزی در آستان مقدس این امامزاده برگزار شده و در دو روز آینده نیز سه خطبه دیگر در این مکان مقدس جاری می شود.
مدیر آستان مقدس امامزاده سیدحمزه (ع) تبریز با بیان اینکه مجموع مهریه این چهار زوج جوان ۳۱۰ سکه بهار آزادی است، ادامه داد: مهریه این چهار زوج جوان تبریزی به ترتیب ۱۴، ۷۲، ۱۱۰ و ۱۱۴ سکه بهار آزادی است.
وی در خصوص هزینه برگزاری خطبه عقد در این امامزاده اظهار کرد: این اتاق عقد با نام اتاق پیوندهای آسمانی در دو سال گذشته در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه (ع) تبریز راه اندازی شده که در آن خطبه عقد زوج‌ها به صورت رایگان جاری می‌شود و در پایان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و آستان مقدس امامزاده هدایایی تقدیم به زوجین می‌شود. در سال گذشته نیز بیش از ۱۳۰ خطبه عقد در این امامزاده جاری شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.