علیرضا پاشایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: ایجاد دهکده توریستی و سایر امکانات رفاهی شامل آلاچیق و توسعه کمپ های گردشگری و رفاهی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای توسعه این منطقه است.
وی با بیان اینکه جذب گردشگر بیشتر از اهداف اصلی در توسعه این منطقه است گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی های مناسب، اصلاح راه دسترسی و آسفالت ریزی مسیرهای ورودی، معرفی غارهای طبیعی، پل های تاریخی، سدها و سایر آثار و جاذبه های منطقه، در افزایش تعداد گردشگران ورودی به قلعه چای موثر است.
پاشایی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری های خوبی در این منطقه جذب و اجرا شده، افزود: به طور یقین ورود سرمایه گذار بخش خصوصی و حمایت های دولتی، می تواند برنامه توسعه این منطقه را سرعت بخشد.
112 اثر تاریخی و طبیعی عجب شیر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
منطقه نمونه گردشگری قلعه چای عجب شیر، در روستای هرگلان این شهرستان واقع شده و آب و هوای کوهستانی مطلوب و مناظر طبیعی بکر آن، خیل عظیمی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند.
این منطقه در فاصله 55 کیلومتری از مرکز عجب شیر واقع شده و به عنوان منطقه نمونه گردشگری، غنی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است و گور دخمه تاریخی 'نیگه چه'، روستای صخره ای 'چهار بلوط' و دو چشمه آب معدنی از شاخص ترین جاذبه های آن به شمار می رود.
این منطقه دارای قلعه های تاریخی و ثبت شده مربوط به هزاره اول پیش از میلاد بوده که شامل قلعه ضحاک، کهن دژ، جوان قلعه و قلعه حوری است.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.