محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس آخرین اطلاعات و نقشه های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان در تعطیلات نوروزی برای گردش و استفاده از طبیعت مساعد است.
وی اظهار کرد: امروز هوای استان صاف تا نیمه ابری در اواخر وقت ابری و در بعضی نواحی به ویژه نواحی شرقی و شمالی با احتمال بارش پراکنده باران همراه است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: فردا نیز هوای استان ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر با بارش برف پیش بینی می شود که از شب از مقدار ابرها کاسته و دما به صورت نسبی کاهش می یابد.
اشجعی ادامه داد: روز پنجشنبه دوم فروردین هوای استان صاف تا نیمه ابری در برخی نواحی غبارآلود بوده و روز جمعه همراه با افزایش دما خواهد شد.
وی گفت: روز شنبه هوای استان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید، گرد و خاک، تداوم افزایش دما به ویژه در منطقه ارسباران بوده و از روز یکشنبه در برخی نواحی احتمال بارش باران همراه با وزش باد گاهی به نسبت شدید و کاهش دما وجود دارد.
اشجعی افزود: هم اکنون دمای هوای تبریز 10 درجه سانتی گراد بالای صفر بوده و کلیبر با 17 درجه و بستان آباد با 2 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان هستند.
آذربایجان‌شرقی، منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.