به گزارش ایرنا، محمد علی نصرتی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: 18 هزار و 103 نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده و معتاد متجاهر دستگیر شدند.
وی ادامه داد: 31 باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر و 2 کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در استان شناسایی و منهدم شد.
نصرتی با اشاره به همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی استان در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر اظهار کرد: 98 درصد کشفیات توسط نیروهای انتظامی استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری برای 56 هزار نفر خدمات درمانی و بازپروری ارائه شده و به دلیل کنترل بحث مواد مخدر آمار فوتی ها در اثر مصرف مواد 35 درصد کاهش یافته است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 2 هزار و 335 نفر در سال جاری در مرکز ماده 16 پذیرش و نگهداری شدند، گفت: در راستای اشتغال زایی در این مرکز 11 کارگاه از جمله قالی بافی، خیاطی، صنایع دستی و پرورش گل و گیاه فعال است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و 846 نفر از بهبود یافتگان شاغل هستند، افزود: از این تعداد 891 نفر در مرکز ماده 16 و 955 نفر بصورت انفرادی در سطح استان شاغل هستند.
نصرتی همچنین با اشاره به نبود مرکز نگهداری و درمان اجباری و دولتی برای زنان معتاد در استان، گفت: به دنبال ایجاد مرکز ماده 16 بانوان در استان هستیم.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.