سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری برنامه "نوروزگاه" مشترک با کشور جمهوری آذربایجان در دهم فروردین ماه سال 97 در منقطه آزاد ارس خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرشاد رستمی در نشست با اصحاب رسانه در خصوص ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 97 با بیان این که برنامه ریزی های لازم برای تجربه ی نوروزی شاد برای گردشگران و هم وطنان انجام شده است، گفت: برنامه نوروزگاه در کل استان با هدف معرفی فرهنگ هر منطقه و با اجرای موسیقی عاشیق و آیین های محلی در تعطیلات نوروز برگزار می شود که اجرای بازی های بومی و محلی از دیگر بخش های آن است.
وی با اشاره به این که نظارت بر اماکن گردشگری از آذر ماه سال جاری آغاز شده است، یاد آور شد: در راستای بهبود خدمت رسانی و افزایش سطح رضایت گردشگران، بازدیدهای نظارتی در دو مرحله انجام می شود که خوشبختانه در مرحله دوم، 80 درصد موانع و اشکالات رفع شده است تا در ادامه هیچ نقصی در خدمات مشاهده نشود.
وی در خصوص طرح استاندار سازی مراکز گردشگری، بیان کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندی و میزبانی هر چه بهتر از گردشگران، در این طرح 250 مورد تعریف شده است که در بیشتر اقامتگاه های استان به منظور استانداردسازی لحاظ می شود.
رستمی در بخشی دیگر از سخنان خود از افرایش 40 درصدی دوره های آموزشی خبر داد و افزود: دوره های توانمندسازی نیروهای فعال در حوزه گردشگری در سال 96 برگزار شده است که می توان به آداب معاشرت، تشریفات، ارتباط با مشتری و بوم گردی اشاره کرد.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز 97، راهنمایان کارت دار در مراکز اطلاع رسانی گردشگری و جاذبه های گردشگری به منظور راهنمایی و معرفی استان به گردشگران داخلی و خارجی از 28 اسفند سال جاری تا 17 فروردین سال 97 حضور دارند.
وی با اشاره به مشارکت فعال بخش خصوصی، یاد آور شد: بخش خصوصی در حوزه نشر و خدمات مرتبط با گردشگری همکاری گسترده ای دارد و از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، شکایت های احتمالی به صورت 24 ساعته رصد می شود.
رستمی افزود: کتابچه و نقشه های بروز رسانی شده، آماده پخش در میان  گردشگران و بازدیدکنندگان از جاذبه های تاریخی هستند و در حوزه کودک نیز دو کتاب حسنی به تبریز میره و  رنگ آمیزی جاذبه های تاریخی تبریز آماده شده است تا کودکان به عنوان سفیران فرهنگی به معرفی استان در خانواده و بین دوستان خود بپردازند.
وی در خصوص راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان، بیان کرد: خوشبختانه برخی موانع صدور مجوز که خارج از حوزه اداره کل میراث فرهنگی بود، رفع شده است و اولین مجوز ها در اسکو، مراغه، مرند و کلیبر صادر شده است و از طرفی وجود 52 روستای هدف گردشگری در استان نشان از پتانسیل بالای استان در این حوزه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.