حجت الاسلام علی مصائبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح از امروز در سطح استان آغاز شده و تا 15 فروردین سال 97 در بقاع متبرکه، امامزاده ها و مساجد برای پذیرایی از گردشگران مذهبی و میهمانان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح 35 نفر از علما و روحانیان اعزامی از قم و 20 نفر از روحانیان و کارشناسان عالم استان مشارکت و همکاری می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این استان به لحاظ وجود امامزادگان زیاد در سطح استان قابلیت های بالقوه و بالفعلی در زمینه گردشگری مذهبی دارد.
حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: اجرای برنامه های مختلف از جمله خیمه های معرفت و ارایه مشاوره های مذهبی به خانواده ها و گردشگران مذهبی از جمله کارهای کارشناسان فرهنگی مستقر در این اماکن مذهبی در سطح استان است.
وی گفت: این طرح در سه بقعه ویژه استان با استقرار سه کارشناس و ایجاد سه غرفه، در هفت بقعه سطح یک با استقرار 2 مبلغ و ایجاد 2 غرفه، در 13 بقعه سطح 2 با استقرار یک مبلغ و ایجاد یک غرفه برای پذیرایی از میهمانان داخلی و خارجی استان اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: علاوه بر این بقعه ها در 33 بقعه سطح سه استان نیز با امکانات رفاهی با بهره مندی از روحانیان فرهنگی این بقعه ها آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه 155 مسجد استان در اجرای این طرح به صورت شبانه روزی باز بوده و به مسافران و میهمانان نوروزی خدمات می دهد، افزود: این تعداد از جمله شامل 60 مسجد در تبریز، 11 مسجد در هر کدام از شهرهای مراغه، مرند، اهر و آذرشهر، هشت مسجد در ورزقان و هفت مسجد در کلیبر است.
حدود هشت هزار بقعه متبرکه و مسجد در آذربایجان شرقی وجود دارد.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.