مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از ۵۶ بقعه استان از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی مصائبی در جمع خبرنگاران گفت: در راستای کیفیت بخشی به برنامه ها ۳۵ نفر از علمای شهر مقدس قم و ۲۰ نفر کارشناس بومی، در مجموع ۵۵ کارشناس مذهبی و دینی در بقعه‌ها مستقر می‌شوند، ۱۳ بقعه سطح دو با حضور یک مبلغ در هر یک، از فردا آماده‌ی پذیرش زائران استانی و کشوری هستند.
وی با بیان این‌که حدود ۱۵۵ مسجد در استان به صورت شبانه روزی در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت می کنند، افزود: به غیر از ۵۶ بقعه، ۶۰ مسجد در تبریز، ۱۱ مسجد در مرند، ۱۱ مسجد در مراغه، هشت مسجد در ورزقان، پنج مسجوپد در بناب، ۱۱ مسجد در اهر، ۱۱ مسجد در آذرشهر و پنج مسجد در جلفا و سایر شهرستان های استان در ایام نوروز آماده‌ی خدمت رسانی به مهمانان نوروزی هستند.
وی با اشاره به عملکرد یک ساله‌ی اوقاف استان، تشریح کرد: طی سال جاری در اجرای ۱۰۰ درصدی برنامه‌ها نمره ی ۹۵ را کسب کرده‌ایم، از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ مورد وقف در استان به ثبت رسیده و سال جاری وقف در تبریز نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، حدود ۱۲ مورد وقف در تبریز، ۱۲ مورد در مراغه و ۱۰ مورد در اهر ثبت شده است، اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه انجام گرفته و فعالیت ۴۷ انجمن یاوران وقف در استان با عضویت ۲۰ نفر در هر انجمن از برنامه های دیگر این اداره‌کل به شمار می رود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال سند مالکیت برای موقوفات حدود یک هزار و ۴۰۰ رقبه صادر شده است. طبق تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی برای احیای موقوفه ربع رشیدی، امسال برای اولین بار موقوفه ربع رشیدی وارد سامانه شده و در سال ۹۷ درآمدزایی خواهد داشت. این موقوفه دارای ۱۵ نیت بوده که برحسب نیات واقف درصدد احیای آن هستیم.
وی با بیان این‌که تا سال ۱۴۰۰ هیچ موقوفه‌ای بدون سند نخواهد ماند، بیان کرد: سال ۹۶ برای موقوفات، بالای دو هزار سند اجاره‌ای تنظیم شده است، در حال حاضر ۸۰ درصد موقوفه‌ها سند دار هستند و تنها ۲۰ درصد آن‌ها بدون سند باقی مانده است که در سال ۹۷، ۱۰ درصد این موقوفات را سند دار خواهیم کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.