رئیس امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی   با بیان این‌که  ۳۹  پایگاه در  ۳۹  منطقه استان در ایام تعطیلات نوروزی آماده ی پذیرش اسکان فرهنگیان هستند، گفت: 207 مدرسه در سطح استان با دو هزار و ۷۰ اتاق آماده ی ارائه ی خدمات برای فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروزی هستند . 
مالک افشار در گفت وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی از آمادگی سه پایگاه در تبریز از جمله مدرسه مدرس در کوچه کریم خان، مدرسه سالار شهیدان در ائل گی و  مرکز اسکان دائمی فرهنگیان استان در ارک جنوبی برای پذیرش اسکان فرهنگیان خبر داد و گفت: باشگاه فرهنگیان در تبریز،  ۲۵  خانه ی معلم در استان از جمله شهرستان های مراغه، سراب، خدا آفرین، کلیبر و سایر شهرستان ها آماده ی اسکان دهی به فرهنگیان هستند . 
وی از آغاز پذیرش مهمانان نوروزی از  ۲۸  اسفند ماه سال جاری در پایگاه ها و مدارس استان خبر داد و گفت: پایگاه ها و مدارس استان آماده ی پذیرش مهمانان نوروزی هستند؛ مهمانانی که از طریق سامانه مدرسه، رزرو کردند نیازی جهت مراجعه حضوری به پایگاه ها را ندارند بلکه می توانند برای پذیرش به صورت مستقیم به مدارس مورد نظر مراجعه کنند . 
 وی با بیان این‌که در تعطیلات ایام نوروزی سال 96،  ۲۸  هزار و  ۵۰۰  نفر مسافر در اسکان های نوروزی استان پذیرش شده است، افزود: در ایام نوروز ۵۰  درصد مدارس برای پذیرایی مهمانان آماده می شود که در صورت افزایش مهمانان، مدارس دیگری نیز آماده می شوند، در تبریز برای  ۲۰  الی  ۲۵  هزار نفر در هر شبانه روز ظرفیت پذیرش داریم که البته قابل افزایش است . 
رئیس امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که کیفیت مدارس ما در استان برای اسکان مسافران از کیفیت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مدارس ما از لحاظ رتبه بندی در سطح مدارس ویژه و الف قرار دارند، در مدارس ویژه امکانات زیادی مانند تخت، یخچال، تلویزیون، فرش و موکت و .... برای رفاه مسافران آماده شده است، نرخ اسکان در مدارس ویژه هر شبانه روز   ۲۶  هزار تومان و در مدارس درجه الف  ۲۴  هزار تومان اعلام شده که این نرخ ها نسبت به سال گذشته افزایش نیافته   است . 
وی با بیان این‌که در راستای تبریز  ۲۰۱۸   اداره ی فناوری آموزش و پرورش سامانه  www.eskaneamedia.com  را طراحی کرده است، گفت: مهمانان با استفاده از این نرم افزار می توانند به محض ورود به تبریز از طریق اینترنت و جی پی اس به نزدیک ترین پایگاه اسکان در استان راهنمایی شوند، در این نرم افزار مکان های دیدنی و گردشگری تبریز و محل پایگاه ها و مدارس تعریف شده است، همچنین مهمانان می توانند در این سامانه نظرات و رضایت خود را در مورد نحوه ی ارائه خدمات از طریق نظر سنجی اعلام کنند . 
 وی با تاکید بر این‌که مهمان برای شهر ما نعمت و برکت است و ما باید نهایت احترام و ادب را برای آن‌ها قائل شویم، افزود: استان ما طی سال  ۹۵  در ارائه کیفیت و نوع خدمات، پذیرایی، پذیرش کیفیت اسکان ها، برخورد و استقبال رتبه ی نخست را کسب کرد ولی در سال  ۹۶  رتبه ی نخست را به دلیل مغایرت در آمار مسافران به خراسان رضوی واگذار و رتبه ی دوم را کسب کردیم . 
 افشار با بیان این‌که مهمانان بعد از پنج روز استقرار در استان ما، مابقی روزها می توانند به صورت رایگان از اسکان‌های نوروزی استفاده کنند، افزود: اگر مهمانی به مدت چهار شب در استان ما مستقر شود مقرر شده نصف بهای اسکان را پرداخت کند و روز پنجم نیز به صورت رایگان می تواند اسکان گزیند . 
وی عنوان کرد: امسال بر اساس مصوبه ی ستاد تسهیلات خدماتی،  آموزش و پرورش تنها موظف به ارائه خدمات برای فرهنگیان هستیم . 
 وی در بخش دیگر سخنان با بیان این‌که طی ایام تعطیلات نوروزی گردشگران می توانند از تور تبریز گردی به صورت رایگان بهره مند شوند، اضافه کرد: هر سال شهرداری در خصوص تور تبریز گردی با ما همکاری  کرده و اتوبوس های رایگان در اختیار گردشگران قرار می دهد، ما بنر آدرس ایستگاه های اتوبوس ها را در مدارس جهت اطلاع رسانی مهمانان نوروزی نصب کرده ایم تا بتوانند به صورت رایگان تبریز گردی کنند . 
 رئیس امور رفاهی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  ضمن قدردانی از شهروندان با اشاره به این‌که نقطه ی قوت در گردشگری شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: اکثر مهمانان همواره از نحوه ی آدرس دهی و تکریم شهروندان ما راضی و خشنود هستند.برخی همشهریان حتی مهمانان را تا دم درب اسکان راهنمایی می کنند، امیدوارم امسال شعار "هر شهروند یک میزیان" در راستای تبریز2018 به مرحله ی اجرایی برسد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.