به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: همه مدیران دستگاه ها باید از این فرصت تاریخی برای توسعه استان استفاده کنند.
وی اظهار کرد: مدیران دستگاه ها باید پیش از آغاز این رویداد و سفر رئیس جمهوری به استان با دعوت از وزرا برای حضور در آذربایجان شرقی، طرح های مهم و اولویت دار را برای افتتاح یا دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی و اعتبارهای دولتی در برنامه قرار دهند.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بجای خرد کردن اعتبارها در طرح های مختلف، بهتر است اتمام چند طرح مهم استانی مانند افتتاح خط اول قطار شهری، طرح کاتد مس و نفلین سینیت را در اولویت قرار داد.
خدابخش اظهار کرد: در این سفر می توان طرح جدیدی را که حداکثر در مدت سه سال قابل بهره برداری است، مصوب کرد.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه ها و بانک ها در اعطای تسهیلات تولید و اشتغال گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی بیشترین متولی اعطای تسهیلات در این بخش هستند.
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در کشور ما تسهیلات با عقود اسلامی در قالب مشارکت مدنی و فروش اقساطی پرداخت می شود و متقاضیان باید بدانند که چیزی به نام وام در بانکداری بدون ربا وجود ندارد.
خدابخش با اشاره به توجه ویژه دولت روحانی به حقوق شهروندی و ضرورت آگاهی وام گیرندگان از حقوق شهروندی خود ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید به مراجعه کنندگان توضیح دهند که چه چیزی را امضا می کنند.
وی با اشاره به آغاز واگذاری اختیارات پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری به استانداری‌ها، گفت: این کمک‌ها در قالب تسهیلات بدون سود پرداخت می شود و باید محل دقیق مصرف این کمک‌ها و شرایط اعطای آن به طور دقیق مشخص شود تا رانتی در این زمینه ایجاد نشود.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: پرداخت این کمک‌ها به صورت اسناد خزانه بوده و پول نقد نیست بنابراین باید شرکت های بیمه، بانک ها و امور مالیاتی آن را از پیمانکاران و تولیدکنندگان قبول کنند.
خدابخش افزود: اسناد خزانه به عنوان اعتبار بوده و بانک‌ها باید این اسناد را بپذیرند چراکه با بهره گیری از این اسناد اقتصاد، تولید و اشتغال استان رونق می گیرد.
وی گفت: اسناد خزانه چکی است که دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت مدت دار در اختیار پیمانکاران و شرکت ها قرار می‌دهد و بانک‌ها نباید نگران وصول آن باشند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.